Mode is een manier van communiceren, op dezelfde manier als een schrijver een boek schrijft of een kunstenaar een schilderij maakt. In ontwerpen zit de tijdgeest vervat, maar ook de toekomst," zegt Patrick De Muynck (41). Hij studeerde aan de befaamde Modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen. Al gauw maakte hij deel uit van de Furious Fashion Five, met publicaties in magazines als ID, Vogue en BAM. "Vanaf 199...

Mode is een manier van communiceren, op dezelfde manier als een schrijver een boek schrijft of een kunstenaar een schilderij maakt. In ontwerpen zit de tijdgeest vervat, maar ook de toekomst," zegt Patrick De Muynck (41). Hij studeerde aan de befaamde Modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen. Al gauw maakte hij deel uit van de Furious Fashion Five, met publicaties in magazines als ID, Vogue en BAM. "Vanaf 1991 tot 1999 werkte ik als freelance ontwerper bij Belgische confectiemerken zoals C&A, First, Xandres en Bartsons en als stylist voor modemagazines. Sinds 1994 ben ik leraar Modeontwerpen in Antwerpen. In 1996 was ik medeoprichter van het Flanders Fashion Institute, met Linda Loppa en Geert Bruloot."In de periode 1998-2005 was De Muynck aan de slag als pr-manager van het Flanders Fashion Institute. In 2006 was hij consultant bij het huis Delvaux. Sinds kort is hij consultant pers/pr en marketing bij Scabal. "Scabal is op de eerste plaats een createur, fabrikant en leverancier van stoffencollecties van de hoogste kwaliteit. Onze klanten zijn meester-kleermakers en modehuizen over de hele wereld. Bij het grote publiek is Scabal waarschijnlijk beter bekend vanwege zijn ready-to- wear, accessoires en maatpakken voor heren. Op drie weken tijd kan een perfect op maat gemaakt pak geleverd worden." Via zijn studies belandde Brusselaar De Muynck in Antwerpen. "Ik woon graag in Antwerpen. Deze stad is aangenaam en verrijkend om er met de familie te leven en te werken. Bovendien is Antwerpen niet voor niets het centrum van de Belgische modewereld."De taken die Patrick De Muynck bij Scabal op zich heeft genomen, zijn heel divers. "Op de eerste plaats is er natuurlijk de definiëring en positionering van Scabal op de internationale markt. Daarnaast wordt van me verwacht dat ik de relatie met de media, de klanten en de sector versterk op vlak van public relations en marketing. Ik lever ook creatief advies bij de ontwikkeling van projecten, campagnes en collecties. In een internationaal georiënteerd bedrijf als Scabal kan ik me als modefanaat helemaal uitleven."is: consultant pers/pr en marketing bij Scabal. VRIJE TIJD: fitness, watersport, Italië, reizen, cultuur. JST