Toen de coronacrisis in 2020 losbarstte, lanceerden enkele vrijwilligers uit alle hoeken van de wereld samen het initiatief BloomUp, omdat ze zagen dat niet alleen het fysieke maar ook het mentale welzijn van mensen op de proef werd gesteld. De initiatiefnemers wilden de dr...

Toen de coronacrisis in 2020 losbarstte, lanceerden enkele vrijwilligers uit alle hoeken van de wereld samen het initiatief BloomUp, omdat ze zagen dat niet alleen het fysieke maar ook het mentale welzijn van mensen op de proef werd gesteld. De initiatiefnemers wilden de drempel naar mentale ondersteuning verlagen door op BloomUp mensen online in contact te brengen met psychologen. "De eerste maanden was BloomUp een vrijwilligersinitiatief. Begin 2021 heb ik samen met Clovis Six, die voordien bij Collibra en Datacamp werkte, de sprong gewaagd er fulltime voor te gaan", zegt medeoprichter Ellen Batens. Aanvankelijk was BloomUp louter een consumentenplatform, tegenwoordig focust het op de bedrijvenmarkt. Bedrijven als Teamleader, ICI Paris XL en CM geven hun werknemers via BloomUp toegang tot gratis onlinesessies bij een psycholoog. CM stapte in juli 2021 ook in het kapitaal van het jonge bedrijf. Nu volgt een nieuwe investeringsronde van 1 miljoen euro bij verschillende spelers. "Met het geld zullen we onder andere ons team uitbreiden, dat nu uit negen mensen bestaat", zegt Ellen Batens. "We willen focussen op sales en marketing, en ons product nog verbeteren. Zo lanceren we nu begeleide groeitrajecten, die vooral preventief werken. Onze ultieme droom is op maat gemaakte trajecten te kunnen opstellen, zodat iedereen zo goed mogelijk geholpen wordt."