Zo'n drie jaar geleden wilden Marc Verhagen en Bruno Spaas op weekend gaan. Ze dachten dit even snel via het internet te regelen. Maar dat viel tegen. Compacte 'weekendjes weg' werden niet als zodanig verkocht in België. Nog datzelfde jaar lanceerden Spaas en Verhagen Weekendesk.com. Via deze website zijn inmiddels tal van weekendtrips verkocht.
...

Zo'n drie jaar geleden wilden Marc Verhagen en Bruno Spaas op weekend gaan. Ze dachten dit even snel via het internet te regelen. Maar dat viel tegen. Compacte 'weekendjes weg' werden niet als zodanig verkocht in België. Nog datzelfde jaar lanceerden Spaas en Verhagen Weekendesk.com. Via deze website zijn inmiddels tal van weekendtrips verkocht. Weekendesk startte met een aanbod van weekendarrangementen die op datum konden worden geboekt. Maar al snel kwam van klanten de vraag om deze betaalbare uitstappen cadeau te kunnen geven. Zo ontstond het idee voor de cadeaubonnen. Marc Verhagen: "We zijn toen grondig gaan nadenken over dit concept. Het resultaat is een cadeaubon waarmee je kan kiezen uit verschillende gelijkwaardige arrangementen of activiteiten binnen hetzelfde thema." Inmiddels zijn er drie mensen voltijds bezig met het zoeken naar en selecteren van trips. "Elke locatie bezoeken we natuurlijk eerst zelf," zegt Verhagen. "We willen weten wat we aanbieden en een optimale prijs-kwaliteitverhouding leveren."Inmiddels zijn er zes soorten trips te koop, waarvan "Relax" en "Avontuur" de populairste zijn. "Die zijn het goedkoopst," zegt Verhagen nuchter, "en de klanten neigen momenteel naar de prijsvriendelijke weekends." Met de Relax-cadeaubon kan je een afspraak maken in een van de achttien kuuroorden waar de bon geldig is, van Wellnesscenter Bijtebier in Drongen tot Château des Thermes in Chaudfontaine. Een klein boekje met een overzicht van de verschillende oorden zit samen met de bon in een mooi doosje verpakt. Voorts zijn er bonnen verkrijgbaar voor gastronomische weekends, charmeweekends, kuurweekends en kasteelweekends. Het merendeel van de cadeaubonnen wordt verkocht aan bedrijven die ze weggeven als relatiegeschenken of incentives. De bedrijven worden benaderd met een mailing. De bonnen zijn ook te koop via de website en via het reisbureau Connections. Weekendesk werkt bovendien met een "affiliate"-programma, waardoor houders van websites een commissie krijgen op het aantal trips of bonnen dat via hun kanaal wordt verkocht.Marlies Klooster Melanie De Vrieze nHet merendeel van de cadeaubonnen wordt verkocht aan bedrijven die ze weggeven als relatiegeschenken of incentives.