‘Geboeid door ondernemen’

Peter Isaac

WIE

Peter Isaac (51)

WORDT

managing director Jumbo België op 1 september 2018

WAS

Peter Isaac heeft zijn carrière voornamelijk in retailbedrijven doorgebracht. Hij heeft toegepaste economische wetenschappen aan de universiteit van Antwerpen gestudeerd. Tijdens die studie groeide de interesse voor marketing en handeldrijven. “Ik was geboeid door ondernemen”, zegt hij.

Na twee jaar bij de Beaulieu-groep trad Peter Isaac in 1992 als centrale aankoper in dienst van Aldi in ons land. “Ik heb daar wisselende verantwoordelijkheden gehad. Onder andere de uitbouw van de non-foodacties en mee Aldi Frankrijk helpen op te starten.”

In 2002 maakte Peter Isaac de overstap naar Staples, dat toen Office Centre had gekocht. Hij werd er senior categoriemanager. “Maar dat bleek niet te brengen wat ik had verwacht. Het was geen goede match. Ik ben in 2004 naar Lidl gegaan. Daar begon ik als verkoopmanager.” Isaac groeide snel door naar regiodirecteur en werd in 2007 COO. “In die periode is de gemiddelde omzet per winkel en het marktaandeel van Lidl gestegen. Lidl veranderde van een hard naar een smart discounter. Ik stond mee aan de basis van de introductie van verse producten en de ontwikkeling van het ‘Lidl of the future’-winkelconcept.”

Maar opnieuw zocht hij een nieuwe uitdaging. “Jumbo, het nummer twee op de Nederlandse markt, is een dynamisch familiebedrijf en ik krijg de mogelijkheid een nieuw project op te zetten.”

WIL

Over de toekomst van Jumbo in ons land kan hij nog niet veel zeggen. “Jumbo heeft in Nederland overnames gedaan en is snel gegroeid”, zegt Isaac. Wat maakt België zo interessant voor buitenlandse retailers? “België is ingesloten door landen met een sterke retailtraditie. En het is niet zo groot.” Jumbo is buiten de grensstreek met Nederland nog niet zo bekend. De retailer wordt de komende vijf jaar de hoofdsponsor van de Lotto-Jumbo-ploeg.

VRIJE TIJD

Sport – vooral fietsen – en familie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content