WIE

Jean-Baptiste De Ruyck (42)
...

Jean-Baptiste De Ruyck (42) CEO van Abriso-Jiffy. Hij volgt stichter Jan Dejonghe op, die de voorzitter van de raad van bestuur wordt. Abriso-Jiffy is een producent van duurzame, innoverende, beschermende en isolerende materialen die worden gemaakt door middel van extrusie van polymeren. Jean-Baptiste De Ruyck begon zijn carrière bij Abriso-Jiffy in 2019 als CFO. Daarvoor was hij de CEO van Omniform geweest, een expert in op maat gemaakte voedselverpakkingen.In een eerder leven leidde De Ruyck een start-up in Latijns-Amerika en werkte hij als investment banker voor ABN AMRO en voor Credit Suisse in Londen. "Abriso-Jiffy wil een versnelling hoger schakelen", zegt De Ruyck. "Het verpakkingsbedrijf is in zijn sector altijd al een voorloper geweest en kon ook steeds een sterke balans voorleggen, met een lage schuldgraad, een goede duurzame rendabiliteit en een hoge vrijecashgeneratie. In de tweede fase van onze groei ging de aandacht vooral naar de uitbouw van een pan-Europees en duurzaam platform met een breed productengamma. We hebben filialen in elf Europese landen. Na de overname van Jiffy werd het fusiebedrijf de marktleider op de meeste nichemarkten van beschermende en isolerende materialen. Die overname leverde ook synergie op. "Nu ligt de focus op drie pijlers: rendabiliteit, organische groei en overnames. Qua rendabiliteit gaan we voor strategische optimalisaties en meer efficiëntie in de productie, met aandacht voor onze ecologische voetafdruk. Organische groei moet vooral komen van innovatie van duurzame, recycleerbare producten die kunnen worden gemaakt met gerecycleerde materialen. Ons nieuwe innovatiecentrum staat paraat. Ook overnames kunnen, als er synergie mogelijk is." Reizen, koken, sport.