Medewerkers, klanten en andere gasten een fijne en onvergetelijke ervaring bezorgen, daar draait het om bij bedrijfsevenementen. De ondernemers Dietrich Moens en Michael Luckx verloren zodanig veel kostbare tijd tijdens afstompende en eentonige bijeenkomsten, dat ze op zoek gingen naar inspirerende alternatieven. Die verzamelden ze op hun boekingsplatform Spacehuntr. Intussen zijn de rollen omgedraa...

Medewerkers, klanten en andere gasten een fijne en onvergetelijke ervaring bezorgen, daar draait het om bij bedrijfsevenementen. De ondernemers Dietrich Moens en Michael Luckx verloren zodanig veel kostbare tijd tijdens afstompende en eentonige bijeenkomsten, dat ze op zoek gingen naar inspirerende alternatieven. Die verzamelden ze op hun boekingsplatform Spacehuntr. Intussen zijn de rollen omgedraaid: interessante locaties vragen om opgenomen te worden in hun databank. "Bedrijven krijgen toegang tot ruim 550 bijzondere ruimtes die hun evenementen interessanter en efficiënter maken", zegt Dietrich Moens. "Denk aan oude vliegvelden, exclusieve boten, panoramische rooftops, industriële opslagplaatsen en royale paleizen. We zijn gestart in Brussel, maar zijn ook actief in Amsterdam en Luxemburg. Klanten hebben al gevraagd of we hen kunnen assisteren in andere grootsteden. Daardoor zullen we binnenkort ook plaatsen in Berlijn, Parijs, Madrid en Barcelona aanbieden." Sinds de start in januari 2018 verwelkomde Spacehuntr al 2450 gasten. "Zeven op de tien klanten zijn internationale ondernemingen, waaronder Airbnb, Amazon, GitHub en Veolia", illustreert Michael Luckx. "We willen onze klanten overal een 360 gradenservice aanbieden, inclusief catering, extra activiteiten en overnachtingen. We gebruiken daarvoor ook lokale mensen die de stad door en door kennen. Bedrijven maximaal ontzorgen is ons doel." In ruil voor het aanbrengen van klanten ontvangt Spacehuntr een commissie van de locaties. "Die vergoeding is inbegrepen in hun standaardprijzen", merkt Dietrich Moens op. "Daardoor kunnen we een laagsteprijsgarantie geven." Tot nu toe deden de oprichters een beroep op eigen middelen, maar er lopen ook gesprekken met externe financiers. Die moeten de internationale expansie mee ondersteunen, het team verder uitbouwen en het Spacehuntr-merk versterken.