Sinds 17 februari staat Eddy Annys aan het hoofd van Randstad Inhouse Services, een divisie die Randstad (omzet 516,7 miljoen euro, 925 permanente medewekers) de voorbije jaren sterk heeft uitgebouwd. Deze poot biedt gespecialiseerde diensten aan bedrijven die permanent een groot aantal uitzendkrachten inzetten. "Momenteel heeft Randstad 55 in-house-vestigingen," zegt Annys. "Het f...

Sinds 17 februari staat Eddy Annys aan het hoofd van Randstad Inhouse Services, een divisie die Randstad (omzet 516,7 miljoen euro, 925 permanente medewekers) de voorbije jaren sterk heeft uitgebouwd. Deze poot biedt gespecialiseerde diensten aan bedrijven die permanent een groot aantal uitzendkrachten inzetten. "Momenteel heeft Randstad 55 in-house-vestigingen," zegt Annys. "Het feit dat onze mensen constant daadwerkelijk bij de klant aanwezig zijn, zorgt voor een pak toegevoegde waarde. Het blijft een gespecialiseerde dienstverlening, maar we hebben in dat segment een marktaandeel van 50 % kunnen verwerven." Dat Annys aan het hoofd van Inhouse Services komt te staan, is geen toeval. Het past in het beleid van Randstad dat topkaders geregeld andere taken op zich nemen. Zo was Annys er tot voor kort directeur Marketing en Communicatie. De ex-hoogspringer heeft intussen vijftien jaar ervaring in de uitzendsector. "Met mijn diploma Lichamelijke Opvoeding werkte ik eerst in een fitnesscentrum. Een harde job, want ik moest het combineren met topsport. Toen ik in 1987 besloot te stoppen met atletiek op het hoogste niveau, ben ik bij Flex Interim aan de slag gegaan." Annys combineerde er een functie als marketingverantwoordelijke met een commerciële functie. In 1997 kwam hij bij de Randstad Groep terecht toen die Flex Interim overkocht. In 1999 was hij van dichtbij betrokken bij de integratie van de verschillende merken Interlabor, Randstad Interlabor en Randstad. Annys lanceerde ook de campagne 'Voor je job bewegen we hemel en aarde'. De marketingpoot van Randstad heeft Annys trouwens nog altijd niet losgelaten. Momenteel gaat nog altijd 20 % van zijn tijd naar de ontwikkeling van het Randstad-merk op wereldvlak. Annys: "We werken aan een uniformisering, zonder dat het een eenheidsworst moet worden. Met het merk willen we de klanten internationaal een eenduidige boodschap geven. Onze marketingpolitiek was tot voor kort misschien iets te lokaal gekleurd." A.M. Eddy Annys (44). Is: directeur Randstad Inhouse Services. Vrije tijd: lectuur, golf. Sara Philips, New York nRandstad hanteert een rotatiesysteem, waarbij topkaders geregeld andere taken op zich nemen.