Van Vroom.be de meest intuïtieve en meest persoonlijke autovergelijkingssite maken. Onder meer met die missie voor ogen nam Donald Wolfs een jaar geleden zijn intrek als CEO in de kantoren van Mobly, de mobiliteitsstart-up van verzekeraar Baloise. Mobly had toen net de autovergelijkingssite Vroom.be van Mediahuis overgenomen. Een jaar later zijn er belangrijke stappen gezet in de uitvoering: "Vroom.be telt sinds begin dit kwartaal 30 procent meer bezoekers. Er worden drie keer meer commerciële aanvragen verwerkt tussen autoverkopers en potentiële kopers."
...

Van Vroom.be de meest intuïtieve en meest persoonlijke autovergelijkingssite maken. Onder meer met die missie voor ogen nam Donald Wolfs een jaar geleden zijn intrek als CEO in de kantoren van Mobly, de mobiliteitsstart-up van verzekeraar Baloise. Mobly had toen net de autovergelijkingssite Vroom.be van Mediahuis overgenomen. Een jaar later zijn er belangrijke stappen gezet in de uitvoering: "Vroom.be telt sinds begin dit kwartaal 30 procent meer bezoekers. Er worden drie keer meer commerciële aanvragen verwerkt tussen autoverkopers en potentiële kopers." Hoe hebt u die groei weten te realiseren? DONALD WOLFS. "We hebben ten eerste de inhoud op de website versterkt. Vier journalisten schrijven over auto's en alles wat in die wereld beweegt. Ten tweede zijn we erin geslaagd meer wagens te koop aan te bieden door partnerschappen met dealers af te sluiten. Er staan nu 30.000 auto's online op Vroom.be, en dat aanbod willen we verdubbelen. We staan sterk in nieuwe wagens en bijna nieuwe tweedehandse wagens. Ten derde hebben we het dienstenaanbod uitgebreid. De gebruiker kan bij ons terecht voor een autoverzekering en -financiering, maar in de toekomst ook voor een elektrische laadpaal of een wallbox." Het platform werd vorig jaar geherlanceerd. Waarom? WOLFS. "We hebben fors geïnvesteerd in nieuwe technologie. Het merk stond er, maar de technologie moest beter. Het nieuwe platform is veel gebruiksvriendelijker en twintig keer sneller dan het oude. Tegelijk hebben we de look-and-feel van de website behouden, waardoor gebruikers weinig gemerkt hebben van de veranderingen. Om het in autotermen te stellen: we hebben de carrosserie en het design behouden, maar er zit een veel betere en krachtigere motor onder de kap." Wat heeft dat opgeleverd? WOLFS. "We slagen er beter in mensen naar het juiste aanbod te leiden. Daardoor is de kans op conversie naar een aankoop groter. In het najaar willen we nog een stap verder gaan en een nieuw concept lanceren om de klantenbehoefte nog beter te linken aan het aanbod van wagens. We hebben dat begin dit jaar uitgetest met een EV-checker. Daarbij stelden we mensen vragen over hun mobiliteit, om uit te vinden welke wagen het best bij hun profiel past. In een maand hebben 5.200 personen daaraan deelgenomen. Door de elektrificatie van het wagenpark zijn veel mensen de weg kwijt en door corona hebben ze andere gewoontes aangenomen. Mobly wil hen helpen de meest geschikte mobiliteitsoplossing te vinden. Met ons product Moveasy doen we hetzelfde in de context van het mobiliteitsbudget dat steeds meer bedrijven aan hun werknemers aanbieden." Waar moet Mobly binnen drie jaar staan? WOLFS. "Door onze ambitie waar te maken willen we bijdragen tot de doelstellingen van Baloise, dat als onderdeel van zijn diversificatiestrategie tegen 2025 mikt op 400.000 mobiliteitsklanten en 100 miljoen Zwitserse frank inkomsten. Daarom willen we vanaf volgend jaar naar het buitenland trekken. Ons model is schaalbaar. De technologie en de inhoud zijn er. We moeten ons enkel aanpassen aan de klantenvoorkeur van de lokale markt."