M ark Van Bruggen is de peetvader van "Suzanne" van Interlabor Interim. Nadat Interlabor in zijn reclamecampagne Suzanne overboord gooide, voelde marketing manager Mark Van Bruggen zich niet langer thuis bij de marktleider in de uitzendbranche. Uiteenlopende visies over het te voeren beleid zetten de 50-jarige Turnhoutenaar ertoe aan om een nieuwe horizon op te zoeken. Hij richtte zijn eigen marketingadviesbureau op, Nordenfeld & Co. Een merkwaardige naam. "Ik ben een fanatiek oriëntatieloper," verklaart Mark Van Bruggen. "Vorig ja...

M ark Van Bruggen is de peetvader van "Suzanne" van Interlabor Interim. Nadat Interlabor in zijn reclamecampagne Suzanne overboord gooide, voelde marketing manager Mark Van Bruggen zich niet langer thuis bij de marktleider in de uitzendbranche. Uiteenlopende visies over het te voeren beleid zetten de 50-jarige Turnhoutenaar ertoe aan om een nieuwe horizon op te zoeken. Hij richtte zijn eigen marketingadviesbureau op, Nordenfeld & Co. Een merkwaardige naam. "Ik ben een fanatiek oriëntatieloper," verklaart Mark Van Bruggen. "Vorig jaar heb ik 65 wedstrijden gelopen. In '95 werd in Schotland het wereldkampioenschap georganiseerd en in de finale zat een negentigplusser, een zekere Nordenfeld. Dat vond ik zo indrukwekkend en bovendien klinkt de naam goed dat ik mijn firma zo heb genoemd." Mark Van Bruggen heeft een vliegende start genomen. Begonnen na de zomer van '96 heeft hij vandaag al zeven klanten, hoofdzakelijk dienstenbedrijven. En daarmee heeft hij de handen vol. Twee ervan mag hij met naam noemen : View Interim (zie Trends, 14 januari 1997) en Handi-move, een bedrijfje dat liften voor gehandicapten maakt. Daarnaast werkt hij voor een tweede interimkantoor, een sociaal-adviesbureau, een sportkledijzaak, een beddenfabrikant en een reclamebureau. Zeven kmo's, samen goed voor 2 miljard frank omzet. Mark Van Bruggen geeft les aan de Vlekho in Brussel en de Vlerick School voor Management. "De eerste les vertel ik mijn studenten altijd dat er drie vuistregels bestaan," geeft hij mee. "Eén : boerenverstand brengt je verder dan de meest ingewikkelde theorieën. Twee : hard work, je kan en moet altijd alles nog verbeteren. Drie : je moet een voldoende graad van schizofrenie hebben, je moet ook kunnen denken zoals de klant denkt." Mark Van Bruggen, een geboren Turnhoutenaar, is doctor in de rechten (Ufsia en KU-Leuven) en haalde achteraf een MBA aan de Antwerpse Handelshogeschool. Zijn beroepsloopbaan begon in 1972 als office manager bij Cornelius Benelux, een leverancier van Coca-Cola. Twee jaar later stapte hij over naar Philips Data Systems waar hij verkoper van kantoorcomputers werd. In 1980 werd hij district manager bij Interlabor Interim. Twee jaar later was hij een jaartje bedrijfsleider van een transportbedrijf, vervolgens sales executive en dan gedurende vijf jaar marketing officer bij het computerbedrijf Data General. Toen hij in 1987 marketing management ging studeren aan de Vlerick School voor Management, zetelde in de examenjury Wim Bakker, de algemeen directeur van Interlabor Interim die in 1972 nog algemeen directeur was van Cornelius Benelux. Bakker haalde Mark Van Bruggen in 1988 weer naar Interlabor Interim, waar hij marketing manager werd. En in samenwerking met het reclamebureau Young & Rubicam Suzanne creëerde. MARK VAN BRUGGEN (NORDENFELD & CO) Weer in de lift na carrière bij Interlabor. Voortaan geeft hij marketingadvies aan kmo's zoals Handi-move, producent van gehandicaptenliften.