Met eigen kapitaal richtte hij de bvba Get Driven op. Vandaag werkt hij met 150 studenten in heel Vlaanderen. "Iemand die dertig jaar lang het woon-werktraject Antwerpen-Brussel aflegt, spendeert gemiddeld 7000 uur in de wagen", zegt hij. "Die tijd kan hij veel nuttiger gebruiken, door bijvoorbeeld tijdens de rit een vergadering voor te bereiden."

Vooraleer de 26-jarige Ghysels zijn studenten laat rijden met de wagens van zijn klanten, krijgen ze een uitgebreide opleiding. "Het blijft een kwestie van vertrouwen", zegt hij. "Mensen geven hun stuur niet af aan om het even wie." De chauffeurs van GetDriven moeten minstens 21 jaar zijn en de nodige ervaring hebben. Ghysels verwacht van hen dat ze betrouwbaar, stipt, verzorgd en discreet zijn. Samen presteren de chauffeurs ongeveer 3500 werkuren per maand, wat volgens Ghysels overeenkomt met 23 voltijdse equivalenten.

Klanten van Get Driven zijn vooral zakenmensen. Ze willen tijd winnen door onderweg te werken of hebben behoefte aan veilig vervoer naar huis na een receptie of een diner. Gunther Ghysels: "Wie bijvoorbeeld wil dat zijn wagen tijdens de werkdag een onderhoud krijgt, of wie hulp kan gebruiken bij het winkelen, kan ook bij ons terecht. Daarnaast bieden we diensten tijdens events aan, zoals shuttles en valet parking. Verhuur- en leasebedrijven kunnen ons ook inhuren om wagens te verplaatsen."

Sinds Get Driven in het midden van 2015 van start ging, werd het concept al een paar keer gekopieerd. "De lage marges vergen echter een bepaald volume om leefbaar te kunnen zijn", relativeert Ghysels. Eind dit jaar lanceert hij een zelf gefinancierde app die zijn dienst volledig automatiseert. Net zoals bij Uber kunnen gebruikers hiermee een rit aanvragen, een chauffeur kiezen, betalen en feedback geven. In 2019 wordt de applicatie ook gelanceerd in Nederland en Luxemburg.

95 procent

van de klanten van Get Driven bestaat uit zakenmensen.