De Belg Philip Greenfield, de nieuwe baas van Ogilvy België ( WPP), is het product van een Frans-Belgische moeder en een Britse vader die tijdens de Tweede Wereldoorlog neerstreek met het Britse leger. Hij staat nog altijd aan het hoofd van OgilvyOne Europe, de tak van de groep die is gespecialiseerd in interactieve marketing.
...

De Belg Philip Greenfield, de nieuwe baas van Ogilvy België ( WPP), is het product van een Frans-Belgische moeder en een Britse vader die tijdens de Tweede Wereldoorlog neerstreek met het Britse leger. Hij staat nog altijd aan het hoofd van OgilvyOne Europe, de tak van de groep die is gespecialiseerd in interactieve marketing. Nadat hij aan Solvay zijn diploma Handelsingenieur behaalde, begon hij in 1982 zijn carrière als productmanager bij Bosch, werd later communicatieverantwoordelijke bij Oce en stapte in 1986 over naar Ogilvy voor de oprichting van Marketing Database Management. In 1999 kreeg hij de interactieve marketing voor heel Europa onder zijn bevoegdheid. Greenfield verdedigt de Belgische markt, die wordt bedreigd door de toenemende globalisering. "Adverteerders zijn op zoek naar geïntegreerde communicatie naast de tv-spot van 30 seconden. Als we erin slagen de nodige breedbandapparatuur aan te bieden, kunnen we de grote adverteerders misschien zover krijgen dat ze bij ons nieuwe interactieve marketingconcepten komen testen."Philip Greenfield geeft toe dat zijn gezinsleven heeft geleden onder zijn professionele boulimie (hij is gescheiden en vader van een zoon). Zijn terugkeer naar het Belgische zakenleven komt er in een gevoelige periode, aangezien de grootste klant, Proximus, heeft besloten zijn reclamebudget opnieuw op de open markt te brengen. Een budget van 25 miljoen euro, dat Ogilvy in 1996 had weten binnen te halen. Als ontlading speelde Greenfield de afgelopen twintig jaar rugby. "Om een rugbywedstrijd te winnen, moet iedereen bereid zijn om zich in het zweet te werken en een stevige duw te incasseren. Je hebt een geolied team nodig met grote, kleine, snelle en stevige spelers. Bij management is dat net hetzelfde: in veel bedrijven verwacht men van de mensen dat ze van alles wat kunnen. Ik denk dat men de mensen hun sterke kanten moet laten gebruiken en geen tijd moet laten verliezen om zwakkere kanten te compenseren."Naam: Philip Greenfield (48). Jean-François Sacré"Men verwacht vaak dat het personeel van alles wat kan. Ik vind dat ze geen tijd moeten verliezen met hun zwakke kanten te compenseren."