1. Maserati is begonnen met de elektrificatie van zijn gamma. De Ghibli Hybrid was daar het eerste resultaat van, eerder deze maand gevolgd door de Levante, de SUV van het huis. Het is een bescheiden begin, want...

1. Maserati is begonnen met de elektrificatie van zijn gamma. De Ghibli Hybrid was daar het eerste resultaat van, eerder deze maand gevolgd door de Levante, de SUV van het huis. Het is een bescheiden begin, want het gaat bij de Ghibli om een milde hybride. De benzinemotor, een tweeliter met turbo, laat zich bij een hoge belasting ondersteunen door een relatief kleine batterij van 48 volt.2. In de autowereld leeft de discussie of het wel kuis is dat concept als een 'hybride' te omschrijven en het zo op de markt te zetten, aangezien de batterij veel te klein is om zuiver op elektriciteit te rijden. Het officiële normverbruik van 8,3 liter mag je dan ook vergeten, zelfs met een normale rijstijl. Ergens boven 10 liter is realistischer.3. De prestaties zijn wel om u tegen te zeggen, rekening houdend met de omvang van de Ghibli (meer dan 4,9 meter en 1950 kilogram). Hij heeft een topsnelheid van 255 kilometer per uur en accelereert vanuit stilstand naar 100 kilometer per uur in 5,7 seconden.4. Op het prijskaartje staat 75.050 euro, zonder opties.