Mijn ideale vakantieland? De wereld is te klein om twee keer naar dezelfde plaats te gaan," lacht Iwan Gillis-D'Hamers. Bij Mobistar roemt men de "eruditie" en de "analytische" en "mature" aanpak van deze doctor in de scheikunde (UA), maar hij heeft ook een alerte repliek in huis. Bij Mobistar zagen ze hun verantwoordelijke voor het open dealerkanaal node vertrekken. "Maar wat wil je, bij Euphony wordt hij general manager in een inte...

Mijn ideale vakantieland? De wereld is te klein om twee keer naar dezelfde plaats te gaan," lacht Iwan Gillis-D'Hamers. Bij Mobistar roemt men de "eruditie" en de "analytische" en "mature" aanpak van deze doctor in de scheikunde (UA), maar hij heeft ook een alerte repliek in huis. Bij Mobistar zagen ze hun verantwoordelijke voor het open dealerkanaal node vertrekken. "Maar wat wil je, bij Euphony wordt hij general manager in een internationale functie," zucht men daar. "Het was een opportuniteit die ik niet kon laten liggen," zegt Iwan Gillis-D'Hamers zelf. Het Britse Euphony bereidt een beursintroductie voor en is in België de grootste doorverkoper van telecom (en energie) met 119 werknemers en bijna 99 miljoen euro omzet. Telecom zit op een scharniermoment, zegt Iwan Gillis-D'Hamers - zijn dubbele naam dateert van zijn overgrootvader, die hertrouwde toen hij weduwnaar werd met vijf jonge kinderen. "In mobilofonie is de tijd van acquisitie en penetratie een beetje voorbij, het metier verandert. In de vaste telefonie bijt de concurrentie nu echt. En in ADSL verschuift het accent naar toegevoegde waarde. Euphony is de juiste plaats om daaraan mee te werken."Iwan Gillis D'Hamers houdt van de eerlijke Japanse keuken - "meer van het rauwe stuk dan van de show cooking. " Hij gaf een baan bij Perkin-Elmer op om in 1996 bij Mobistar - dat toen nog niet op de markt was - te beginnen. Hij hielp er Talkline, Debitel, Cellway en Motorola Telco starten , verschoof nadien naar de Mobistar Centers en later naar de backoffice. De jongste twee jaar werkte hij voor de verkoop op de residentiële markt. Euphony was een van zijn belangrijkste klanten. Is het directe verkoopssysteem van Euphony geen anachronisme in deze tijden van internet? "Tupperware werkt al zestig jaar op vertrouwen. Het is een bewezen model. De basis van distributie is vertrouwen. Zodra je dat vertrouwen hebt, is je advies bijna moreel bindend. Internet mist de personal touch." Iwan Gillis-D'Hamers (39). Gehuwd met Lieve Geeraerts, kinderen van 11 en 7. Is: managing director bij Euphony Benelux Vrije tijd: mountainbike, tennis, ski. B.L.Euphony is in België de grootste doorverkoper van telecom.