Een galant duo

Met de Galant Sedan en Break wil Mitsubishi zijn imago in de hogere middenklasse herstellen en verbeteren.

Met de uitstekende Sigma wist Mitsubishi niet door te breken in de hogere prijsklasse. Deze wagen kon het imago van zijn Europese concurrenten niet evenaren, al moest hij inzake kwaliteit niet onderdoen. De Sigma verdween dus met stille trom en Mitsubishi besloot twee nieuwe topmodellen te lanceren : de Galant Sedan en Break.

Met de kwaliteit, de motoren, het uitrustingsniveau en de prijs van dit duo wil Mitsubishi zijn imago in de hogere middenklasse herstellen en verbeteren. Het merk grijpt terug naar de vertrouwde marketingpolitiek en biedt, net als vroeger, veel auto voor een relatief lage prijs. Dit valt vooral op in de V6-topversies (standaard ABS, cruise control, lederen binnenbekleding, airconditioning, twee airbags en twee zijdelingse luchtkussens).

De basisprijs van de Sedan bedraagt 719.960 frank, het instapmodel van de Break kost 764.960 frank. De twee types zijn verkrijgbaar in drie uitrustingsniveaus : GLX, GLS en V6. Er zijn twee benzinemotoren van 2 liter (136 pk) en 2,5 liter (V6) ; de 2 liter-turbodiesel (90 pk) is alleen voorzien in de GLS-versie. De benzinemotoren zijn gekoppeld aan een handgeschakelde vijfversnellingsbak of de INVECS II-automaat.

De Galant Sedan (kofferinhoud 470 liter) onderscheidt zich duidelijk van zijn concurrenten door sportieve prestaties en rijplezier, gecombineerd met luxe en comfort. De Break, een nieuwkomer in de gamma, wordt beslist een trendsetter in dat groeiende marktsegment. Hij verschilt van de Sedan door het moderne design en de royale laadruimte.

In de twee nieuwe Galant-modellen werden de prestaties, het weggedrag, de veiligheid en het comfort optimaal verfijnd. De dynamische koetswerklijnen geven een imago van kracht aan de Sedan en een exclusieve uitstraling aan de Break. Het interieur biedt een brede waaier van comfort en praktische voorzieningen. Dankzij de fluisterstille motoren en het gebruik van kwaliteitsmaterialen doet de passagiersruimte de naam “Galant” alle eer aan.

Mitsubishi’s technische knowhow komt het best tot zijn recht in de voorbeeldige ophanging ; de beide types vertonen dan ook een zeer stabiele baanvastheid, zelfs bij het nemen van snelle bochten. De stuurbekrachtiging past zich automatisch aan de rijsnelheid aan.

De Galant is een moderne auto die zich in alle omstandigheden vlot en aangenaam laat besturen. Dit komt vooral tot uiting in de V6-topversie met de zeer comfortabele automatische INVECS II-versnellingsbak.

PATRICK OP DE BEECK

Mitsubishi Galant Break Een elegante nieuwkomer in het segment van de moderne stationcars.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content