E ddy Priem behaalde een graduaat elektronica en begon zijn loopbaan als commercieel verantwoordelijke in een Duits bedrijf gespecialiseerd in elektronische onderdelen. Daarna trad hij bij de aankoopcentrale van de audio-videowinkels Experts in dienst. "Daar heb ik de wereld van de distributie en de marketing leren kennen," herinnert hij zich. In die wereld zou hij voortaan blijven. ...

E ddy Priem behaalde een graduaat elektronica en begon zijn loopbaan als commercieel verantwoordelijke in een Duits bedrijf gespecialiseerd in elektronische onderdelen. Daarna trad hij bij de aankoopcentrale van de audio-videowinkels Experts in dienst. "Daar heb ik de wereld van de distributie en de marketing leren kennen," herinnert hij zich. In die wereld zou hij voortaan blijven. Hij schopte het tot algemeen directeur en verliet het bedrijf in 1992 om voor de doe-het-zelfketen Gamma te gaan werken. Dat was het begin van een echt succesverhaal, dat in 1994 een hoogtepunt bereikte toen het bedrijf de Grand Effie won, de reclameprijs voor de doeltreffendste reclamecampagne. Vier jaar later verliet hij Gamma, omdat hij zijn eigen business wou beginnen. Hij richtte een bedrijf voor advies en interimmanagement op. Opdrachten kwamen van distributiebedrijven en vooral van de Vlaamse bouwgroep Matexi. Toen zijn missie voltooid was, kwam hij in contact met de eigenaars van de on-lineboekhandel Proxis. Zij waren op zoek naar een nieuwe directeur voor Club, dat ze in 2000 hadden overgenomen van de GIB-groep. Ook al is hij tot gedelegeerd bestuurder benoemd, Priem behoudt zijn statuut van zelfstandige. Naast Club zal hij ook tijd blijven besteden aan consultancyopdrachten in de doe-het-zelfsector, vooral in Nederland. "Dat verbaasde sommige medewerkers. Ik heb hen uitgelegd dat ik geen interimmanager ben die de doorverkoop van het bedrijf komt voorbereiden. Integendeel, ik ben er juist om dit bedrijf te bestendigen."In zijn ogen kan Club, dat 25 winkels telt en een omzet van 42 miljoen euro haalt, nog altijd beter. "Ik wil synergieën uitbouwen met Proxis op het vlak van aankoop, logistiek en informatica," zegt Priem. "De twee bedrijven vullen elkaar perfect aan, want ze beantwoorden aan totaal verschillende soorten van consumptiegedrag. Zelfs al is het een virtuele shop, toch is Proxis voor mij zo'n beetje onze 26ste Clubwinkel."Eddy Priem (44). Is: gedelegeerd bestuurder van Club. Vrije tijd: gezin, uitstapjes op de motor, diepzeeduiken.Jean-François Sacré n"Zelfs al is het een virtuele shop, toch is Proxis zo'n beetje onze 26ste Clubwinkel."