Het resultaat van het door Niche Events geleverde werk staat voor velen gelijk aan het waarmaken van onvervulde dromen.
...

Het resultaat van het door Niche Events geleverde werk staat voor velen gelijk aan het waarmaken van onvervulde dromen.Voor bedrijven die hun klanten of werknemers iets speciaals willen aanbieden, gaat Niche Events op zoek naar het gat in de markt. Patrick De Langhe, het brein achter de onderneming, ontdekte op een gegeven moment dat zijn evenementenbureau geregeld concurreerde met de grootsten in Vlaanderen. Toen hij in oktober 1991 als zelfstandige zijn eenmanszaakje begon, waren een bedrag van 500.000 frank en 25 mailings voldoende om meteen drie goede klanten over te houden. Twee jaar later was de noodzakelijke 1,25 miljoen voorhanden om over te schakelen op een nv-structuur. Op bestelling denken Patrick De Langhe en rechterhand Stefan Czerwatiuk in samenspraak met de klant een concept uit. "Nadat het budget en de aard van de activiteit is bepaald, zorgen wij voor de uitwerking. 70 % van de evenementen is verkoopgericht. Een ander deel bestaat uit motivatie- en beloningsactiviteiten of "incentives" voor de eigen personeelsleden. Zo kan de werkgever zijn medewerkers verrassen met een sportief mountainbiketochtje. Maar ook helikopterdroppings, een moordspel in een heus kasteel of een weekendje Lyon met Paul Bocuse behoren tot de mogelijkheden," zegt De Langhe. Dankzij een vlotte mond-aan-mondreclame sieren steeds meer grote merken (o.a. Vandemoortele, Croky, Duracell en Royal Belge) het klantenbestand van Niche Events. In januari 1994 kocht De Langhe de Belgian Formula Ford Racing School, een reeks eenzitters waarmee een paar centimeter boven de grond en tegen een snelheid van 240 kilometer per uur over het circuit van Francorchamps kan worden geracet. Telkens de wagens inclusief technisch team worden verhuurd (zo'n 20-maal per jaar) gaan er jongensdromen in vervulling. Dat De Langhe onder meer met deze niche zelf een gat in de markt ontdekte, bewijst het omzetcijfer. Zo haalde Niche Events vorig jaar een omzet van 25 miljoen. Toch kan het nog beter volgens De Langhe, die zelf droomt van eigen evenementen. Deze zouden tijdens de rustiger maanden januari en februari een aanvulling moeten vormen op de ruim 100 activiteiten die jaarlijks voor anderen worden georganiseerd. "In de toekomst wil ik richting Gent trekken, zonder echter de voeling met de nog zo goed als onontgonnen West-Vlaamse markt te verliezen. Dat ik me hier intussen met een massa goede leveranciers wist te omringen, bewijst dat een bedrijf niet in Brussel moet gehuisvest zijn om naar behoren te functioneren."PATRICK DE LANGHE EN STEFAN CZERWATIUK (NICHE EVENTS) Zowel tegen 240 kilometer per uur over het circuit van Francorchamps racen als een weekendje Lyon met Paul Bocuse behoren tot de mogelijkheden.