De CEO van Atos Worldline, Dirk De Cock, kan een mooi palmares voorleggen over zijn eerste jaar aan het hoofd van het vroegere Banksys. De transacties stegen met 4,5 procent tot 1,2 miljard. Er zijn nieuwe verwerkingsrecords genoteerd en geen grootschalige pannes, de verwerkingscontracten met ING en vermoedelijk ook met KBC werden hernieuwd, een hoop Nederlandse distributieketens is klant geworden en er is een nieuw gamma betaalterminals uitgebracht.
...

De CEO van Atos Worldline, Dirk De Cock, kan een mooi palmares voorleggen over zijn eerste jaar aan het hoofd van het vroegere Banksys. De transacties stegen met 4,5 procent tot 1,2 miljard. Er zijn nieuwe verwerkingsrecords genoteerd en geen grootschalige pannes, de verwerkingscontracten met ING en vermoedelijk ook met KBC werden hernieuwd, een hoop Nederlandse distributieketens is klant geworden en er is een nieuw gamma betaalterminals uitgebracht. DIRK DE COCK (ATOS WORLDLINE). "Op Belgische kaarten zijn er in België in december 250.000 Maestro-transacties verwerkt, tegen 80 miljoen Bancontact-transacties. Het gebruik van Maestro stijgt, maar het niveau is nog relatief beperkt en de meeste van die Maestro-transacties lopen nog altijd via ons." DE COCK "Wij zijn eigenlijk agnostisch. Of het nu Bancontact, Payfair, V PAY of Maestro is, als er maar meer elektronisch betaalverkeer komt en als we onze nieuwe technologieën maar kunnen implementeren. Wij zitten in het midden tussen de handelaren, de banken en de kaartschema's. Onze rol is om een consensusmodel te vinden dat al die partijen kan verbinden zodat er meer elektronisch betaalverkeer is." DE COCK "Voor ons zitten daar zeker meerwaarden in. Centraal aankopen levert belangrijke kostenbesparingen op. Centrale aansturing van supportfuncties zoals human resources zorgt voor gemakkelijker samenwerking en de onderlinge versterking binnen de groep. " DE COCK "Ik voel mij een manager die in een internationaal bedrijf de lokale business sterker wil ontplooien en verankeren. Wij moeten schaaleffecten creëren door volume, zowel in processing als in terminals. Alles wat de internationalisering daar bijbrengt is toegevoegde waarde, ook in onze lokale markt." DE COCK "Er zijn geen major issues geweest. Ik denk dat de belangrijkste zorg van de sociale partners is om goed te begrijpen wat de strategische evoluties zijn en wat er gebeurt in centralisatie van functies. Offshoring en dat soort zaken. Er kruipt tijd in om goed te communiceren waarom we dat soort zaken doen. Maar we hebben niemand moeten afdanken. We groeien en we hebben geen belangrijke contracten verloren." DE COCK "De Italiaanse banken hebben die verkoop onlangs stopgezet. We blijven de markt opvolgen. Royal Bank of Scotland is verplicht om haar betaalkaartactiviteiten af te stoten. Dat is een belangrijk dossier voor 2010 en de komende jaren." DE COCK "Cru gesteld, overdag meetings, 's avonds werken en 's nachts een beetje nadenken. Maar een stijgend deel gaat naar het internationale verhaal en de interactie met de groep. De groep is meer bezig met de toekomst, de strategie. Daarentegen heb je hier een bedrijf van 1000 mensen dat door zijn kwaliteit van dienstverlening een belangrijke speler blijft. Dat vergt continu aandacht. Wie de toekomst voorbereidt, heeft soms de neiging om de feitelijke business te verwaarlozen. Dat kunnen we ons niet permitteren." Is: CEO van Atos Worldline in België en vicepresident van Atos Wordline Vrije tijd: voetbal, tennis, badminton, kokenB.L."Wij zijn eigenlijk agnostisch"