Dienstenplatform voor honden breidt zich uit

Het Brusselse Tipaw helpt mensen een hond adopteren of kopen die bij hen past. Door samen te werken met betrouwbare fokkers en asielen wil Tipaw impulsaankopen voorkomen en het aantal achtergelaten honden verminderen. Meer dan 50.000 hondenliefhebbers maakten volgens het bedrijf al een account aan en het platform had vorig jaar een miljoen unieke bezoekers. Het vijf jaar oude bedrijf kondigt aan dat het 750.000 euro zaaikapitaal ophaalt, nadat het in 2018 al eens 200.000 euro had verworven. Telkens kwam een deel van het geld van Pierre-Olivier Beckers. De voormalige CEO van Delhaize investeert in start-ups en stond mee aan de wieg van de dierenproductenketen Tom & Co.

“Veel mensen die eerst bij ons een hond zochten, vroegen ons ook om diensten”, zegt CEO Pierre Moens. “Ze zijn bijvoorbeeld op zoek naar een dierenarts. Het opgehaalde geld gebruiken we volledig voor ons nieuwe netwerk van professionals. Zij krijgen via ons platform een continue stroom nieuwe klanten.” Hondentrimmers en dierenartsen kunnen hun zaak via Tipaw tegen een betaalbare prijs digitaliseren. Ze betalen maandelijks 79 tot 150 euro. De data op het platform gebruiken voor gerichte reclame is een tweede inkomstenbron. De basisdienst voor particulieren om een hond te zoeken, is gratis.

Tipaw wil zijn team verdubbelen naar tien mensen en zijn dienstverlening uitbreiden. “We hebben bijna te veel vraag op dit moment”, zegt Moens. “We willen de markt in België verder ontwikkelen en daarna naar het buitenland gaan.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content