‘Die hebben het begrepen, dacht ik’

WIE

Dirk De Boeck (54)

IS

Director Managed Services Westpole Benelux

WAS

“De rode draad in mijn loopbaan is de ervaring van de gebruiker”, zegt Dirk De Boeck. Hij studeerde public relations aan de Erasmus Hogeschool in Brussel. Hij kwam eerst terecht bij Alcatel, waar hij bezig was met qualitymanagement van projecten voor defensie. In 1998 stapte hij over naar internetpionier The Reference, waar hij structuur in de organisatie bracht. Na tweeënhalf jaar ging hij naar Capgemini, om de IT-afdeling van een outsourcingstructuur op te zetten. In 2006 trad hij in dienst van BT, waar hij structuur bracht in de internationale organisatie van het ruimtevaartprogramma. Eind 2011 klopte bpost bij hem aan om de communicatie tussen de IT-afdeling en de businessgroepen te verbeteren. Na een korte tijd bij HP in 2014-2015 werd hij verkoopdirecteur van Damovo. Vanaf 2017 voerde hij als zelfstandige opdrachten uit voor Cronos en Colruyt Group. “Voor Colruyt heb ik drie jaar gewerkt aan de vernieuwing van de klantenkaart. Toen dat afgerond was, keek ik uit naar een nieuwe uitdaging.”

WIL

Die uitdaging vond hij bij Westpole, een leverancier van IT-diensten en een specialist in digitale transformatie. “Westpole trok me aan omdat het in de advertentie al zei te willen groeien: in drie jaar maal twee, en in vijf jaar maal drie”, zegt De Boeck. “Er stond ook in dat het een filosofie had dat de ervaring van de klant belangrijk is. Die hebben het begrepen, dacht ik.” De opdracht is de managed services uit te bouwen. “Traditioneel is er in IT sprake van een verkoop: het project wordt geïntroduceerd en dan is het IT-bedrijf weer weg. In managed services bouwen wij het platform en onderhouden het ook. De klant kan zich zo op zijn business richten.”

VRIJE TIJD

Filmmuziek componeren. De Boeck heeft een contract met Universal.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content