DESelect, de start-up van Anthony Lamot en Jonathan Driessen, haalde vorige week 5,5 miljoen dollar op. Lamot en Driesen zijn al vrienden van toen ze bij de consultant Deloitte aan Salesforce-projecten werkten maar gingen professioneel lang hun eigen weg. Ze richtten allebei enkele start-ups op, maar het grote succes bleef uit. ...

DESelect, de start-up van Anthony Lamot en Jonathan Driessen, haalde vorige week 5,5 miljoen dollar op. Lamot en Driesen zijn al vrienden van toen ze bij de consultant Deloitte aan Salesforce-projecten werkten maar gingen professioneel lang hun eigen weg. Ze richtten allebei enkele start-ups op, maar het grote succes bleef uit. Tot ze in 2019 opnieuw de handen in elkaar sloegen en DESelect oprichtten. Met de softwareabonnementen van DESelect kunnen marketeers op basis van data hun klantenbestanden betere segmenteren, waardoor ze gerichter kunnen communiceren. In juni haalde DESelect, dat werd begeleid door de accelerator Start it @KBC, zaaigeld op bij de oprichters van bekende techbedrijven als Collibra, Showpad en 4C. Nu was er de eerste grote ronde. Belangrijk voor DESelect, dat snel een voet aan de grond wil krijgen in de Verenigde Staten, is dat die werd geleid door het New-Yorkse fonds Adjacent. Er komt snel een kantoor in Austin. Ook Pieterjan Bouten en Louis Jonckheere van Showpad doen weer mee. Een van de andere businessangels is Federico Larsen van Copado. Dat Larsen instapt, is belangrijk. Net als de toetreding tot de adviesraad van DESelect van de Amerikaanse ondernemer Sam Gutmann, die OwnBackup oprichtte. Net als Lamot en Driessen met DESelect doen, bouwden Larsen en Gutmann met hun bedrijf een app op Salesforce, de Amerikaanse techgigant gespecialiseerd in klantenrelatiebeheersoftware. Beide bedrijven zijn al meer dan een miljard dollar waard. Onder meer met hun advies hoopt DESelect ook uit te groeien tot een succes. In augustus rondde de twee jaar oude start-up de kaap van een miljoen euro recurrente inkomsten.