Pieter Janssens deed 29 overnames sinds de durfkapitaalgroep Waterland zich drie jaar geleden inkocht in het kapitaal van Intracto. Janssens is vastbesloten zijn website- en onlinemarketingbedr...

Pieter Janssens deed 29 overnames sinds de durfkapitaalgroep Waterland zich drie jaar geleden inkocht in het kapitaal van Intracto. Janssens is vastbesloten zijn website- en onlinemarketingbedrijf uit te bouwen tot een van de grootste Europese digitaledienstenverleners. Daarvoor moest hij meer dan dertig bedrijven tot één geheel smeden, met de nieuwe naam iO. "Het laatste wat ik wilde, was dat Intracto de andere bedrijven gewoon zou opslokken", zegt hij. Janssens begon in 2005 als student websites te maken voor bakkers, slagers en andere kleine zelfstandigen. De zaken gingen zo goed dat hij snel een kantoor huurde tegenover de hogeschool waar hij studeerde en zijn eerste medewerkers aanwierf.IO draait nu een omzet van meer dan 250 miljoen euro en heeft 1800 medewerkers in vier landen. Tot de klanten behoren Barco, Volvo, Brussels Airport, Belfius, Proximus en KPN.