‘De juiste persoon op de juiste plaats zetten’

WIE

Anouk Lagae (45)

WORDT

CEO van uitzendgroep Accent

WAS

Anouk Lagae studeerde af als handelsingenieur. Via de campusrekrutering kwam ze in 1998 bij Unilever terecht. Ze is er drie jaar gebleven, onder meer op de afdeling homecare en personal care. Ze vervulde internationale sales- en marketingrollen bij Coca-Cola en Duvel Moortgat. Lagae werd door Trends en STIMA verkozen tot Marketeer of the Year in 2015.

WIL

Lagae werkt zich vanaf begin juli in in haar rol bij Accent. Ze volgt Rika Coppens op, die in 2017 aantrad als CEO van zowel Accent als de internationale hr-dienstverlener House of HR, de groep boven Accent. De afgelopen drie jaar combineerde Coppens beide functies, maar nu wil ze zich toeleggen op de verdere ontwikkeling van House of HR.

De beslissing om op zoek te gaan naar een nieuwe CEO voor Accent Jobs viel al in 2019. “Zowel Accent (omzet 550 miljoen euro) als House of HR (omzet 1,8 miljard euro) heeft recht op een voltijdse CEO”, aldus Rika Coppens. “De keuze om enkel aan het hoofd van House of HR te staan was dus logisch.”

“De focus bij House of HR zal liggen op de verdere groei en expansie van de groep, op het nog verder doorvoeren van de specialisaties en op innovatie”, zegt Lagae. “We willen nog sterker inzetten op onze digitale hr-oplossingen en die internationaal lanceren. De applicaties Swop, Nowjobs en Gighouse zijn slechts een kleine greep uit het aanbod aan digitale oplossingen.” Accent weet zich in België te positioneren tussen de grote uitzendreuzen Randstad en Adecco.

“Niets geeft me meer voldoening dan de juiste persoon op de juiste plaats te kunnen zetten in een bedrijf, en hen beide te doen groeien”, aldus Lagae. “Ik wil dat op een bredere schaal doen voor zo veel mogelijk kandidaten en bedrijven in België.”

VRIJE TIJD

Gezin.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content