Op 1 januari nam het leven van Dominique De Ville een radicale wending. Nou ja, niet helemaal, want ze blijft in de reclame- en mediawereld. Maar na dertig jaar gewerkt te hebben in de aankoop van reclameruimte, komt ze aan de andere kant terecht en wordt ze algemeen directeur van Full Page. Dat is de grootste reclameregie voor Belgische ...

Op 1 januari nam het leven van Dominique De Ville een radicale wending. Nou ja, niet helemaal, want ze blijft in de reclame- en mediawereld. Maar na dertig jaar gewerkt te hebben in de aankoop van reclameruimte, komt ze aan de andere kant terecht en wordt ze algemeen directeur van Full Page. Dat is de grootste reclameregie voor Belgische dagbladen ( Het Laatste Nieuws, De Morgen, Le Soir, Sud Presse...). Door haar enorme inzet voor het CIM ( Centrum voor Informatie over de Media) en bij de UMA, de organisatie van media-agentschappen die zij hielp oprichten, is De Ville vandaag niet meer weg te denken uit de reclamemarkt. Na haar studie Geschiedenis aan de ULB volgde Dominique De Ville een opleiding Management en Marketing aan het Ichec, waarna ze haar carrière begon bij McCann Erickson als aankoper van reclameruimte. Daarop volgden Mens Conseil/Oscar, D'Arcy en in 1984 Publicis, waar ze werd benoemd tot mediadirecteur. In 1992 richtte ze Optimedia op, het nieuwe mediacentrum van dat reclamebureau. In 2000 werd ze gevraagd om de leiding van zowel Optimedia als Publicis op zich te nemen. "Een heel boeiende periode, die samenviel met een van de beste jaren van Publicis," herinnert ze zich. In 2001 kocht de Publicis-groep het Saatchi & Saatchi-netwerk en zijn media-agentschap Zenith over. Ze leidde de fusie van Zenith en Optimedia in België. De Ville vroeg zich af welke volgende stap ze in haar carrière kon zetten. Haar oog viel op een vacature voor de functie van algemeen directeur bij Full Page. "De dagelijkse pers is een van de media met de meest opvoedende rol. Op het vlak van reclame doet dat medium het heel goed dankzij de dynamiek van de regieën."Dominique De Ville. Is: algemeen directeur van Full Page. Vrije tijd: piano spelen, lezen, geschiedenis, filosofie. Jean-François Sacré"De dagelijkse pers is een van de media met de meest opvoedende rol."