De verschillen
...

De verschillenTwee weken geleden startte CERA Bank met een nieuwe campagne. Na "De bank die je ruimte geeft" en "Ruimte in je bankzaken" komt men nu met de aanpak "Denk ruim". De slogan van de eerste advertentie luidde : "Als het over banken gaat, kent u dan ook zo goed de verschillen ?". De konsument blijkt goed op de hoogte te zijn van de verschillen als het gaat om het kiezen van bijvoorbeeld schoenen, voetbalploegen en wijnen. CERA Bank stelt dan ook de vraag of men net zo kieskeurig is als het gaat om banken. Willy Beersch, voorzitter van het direktiekomitee van CERA Bank, lichtte de campagne toe in een speciaal nummer van het CERA-personeelsblad Close-Up. "De konsument ligt niet wakker van zijn bankkeuze," aldus Beersch. "Hij heeft een bank uit gewoonte, en verlaat die pas bij erge ontevredenheid. Hij laat zich dus niet snel overhalen om van bank te veranderen. In die kontekst moeten wij proberen nieuwe kliënten te werven ; dat is niet gemakkelijk." Het komt er dus opaan de kliënt die bij de konkurrentie zit in beweging te krijgen, door hem de vergelijking te laten maken tussen de banken. Het is de bedoeling dat de konsument even blijft stilstaan bij de campagne en erover gaat nadenken.Volgens Jef Aerts, diensthoofd-prokuratiehouder publiciteit bij CERA Bank, wil men laten weten dat deze bank een grote bank is die van een brave introverte instelling een aktieve adviesbank wordt. "Wij gaan ons assertiever opstellen tegenover de grote banken," zegt Aerts. "Wij stellen : wat zij kunnen, kunnen wij ook en we kunnen het beter." De campagne kan ook de bestaande kliënteel aan het denken zetten. In het speciale nummer van Close-up zegt Herman De Gauw, diensthoofd koördinatie marketing, dat deze aanpak de huidige kliënten moet bevestigen in hun bankkeuze. "De 'Denk ruim'-campagne is ook voor hen bedoeld. Wij willen de bestaande kliënten aanzetten om ook andere produkten te kopen bij onze bank," aldus De Gauw. Onderzoek bij de CERA-kliënteel heeft uitgewezen dat de campagne zelfvertrouwen uitstraalt. De nieuwe reklamestijl, ontwikkeld door McCann-Erickson, is ook doorgetrokken naar de agenda's en de kalenders van de bank. Daarop staat te lezen : "En, wat zijn de plannen voor vandaag ?". 'DENK RUIM De nieuwe aanpak van CERA Bank : zelfvertrouwen en assertiviteit tegenover de grote banken.