BOUW UW MAGAZIJN OM TOT PARTYRUIMTE

Alain Geuns houdt van feestjes. Al vijf jaar organiseert hij in Antwerpen, en sinds kort ook in Hasselt, zijn exclusieve Feverparties: themafeestjes met aangepast decor, entertainment en kledingcode. Via Fever Industries biedt hij het clubconcept nu ook aan bedrijven aan. Hij bouwt uw magazijn om tot White Box, Nikki Beach of Chill Lounge.

“Toen ik begon, waren de meeste discotheken in Antwerpen gesloten op vrijdag. Ik had het idee om dat gat te vullen en een merknaam te creëren voor mensen die toch op vrijdag willen uitgaan,” zegt Geuns, vroeger accountmanager bij de sportmerken Umbro en Adidas. Elke eerste vrijdag van de maand organiseert hij een Feverparty in Antwerpen en elke tweede vrijdag in Hasselt. “Het is de bedoeling om uit te breiden naar andere steden waar op vrijdag weinig te beleven is.”

Fever staat voor een feestje in onvervalste clubsfeer, telkens op een andere locatie en steeds rond een bepaald thema. “Alle decors worden speciaal voor die ene avond gebouwd. Wie een Fever mist, kan die nooit meer beleven.” Vorige edities waren bijvoorbeeld Heaven (met engelenvleugels en witte vleugelpiano’s), Fire (waarbij alles en iedereen in zwart, rood, oranje en geel gekleurd was en met vuurspektakel), Aqua (met waterpartijen en een reuze-aquarium) of Black Velvet (met zwarte hemelbedden).

Fever mikt op een publiek dat op zoek is naar iets tussen een fuif in een zaaltje achter een café en een dansfeest voor laatbloeiers of een afterworkparty. “Vooral mensen tussen twintig en dertig, een beter consumerende middenklasse, komen naar onze feestjes.”

Het succes van Fever, zo’n 1500 bezoekers per editie, zette Geuns aan om het fuifconcept ook aan te bieden aan bedrijven. “Tegelijk willen we onze decors, die we stuk voor stuk aankopen, laten renderen door ze ook te gebruiken in bedrijven. We bouwen het magazijn van de klant om tot Feverclub, met professionele decors, licht en entertainment in een door hen gekozen thema.”

Fever Industries biedt voorlopig vijf themapakketten aan: White Box, Black Velvet, Industrial, Nikki Beach en Chill Lounge. Met deze activiteit richt Geuns zich duidelijk tot grote ondernemingen. “De kosten zouden voor kleine bedrijven te hoog oplopen. Door de inkleding en de aangepaste acts zit je gauw aan enkele tienduizenden euro’s.” P-magazine doet dit jaar een beroep op Fever Industries voor zijn jaarlijkse badpakkenfeest.

TBo

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content