BINGO

Danone-promotie

Half september viel bij de meeste Belgen een folder in de bus om de Topmerken-Bingo aan te kondigen. “Spaar met 13 topmerken en u wint 9 unieke cd’s : Collection 50’s-90’s,” zo heet het op de voorpagina van de folder die meteen ook de nodige spaarkaarten bevat.

Na drie keer doorbladeren krijg je eindelijk een idee waarover het gaat, want de folder is knap ingewikkeld. Wie tussen 12 september en 20 december producten koopt uit de stal van Danone, de streepjescodes uitknipt en opplakt en de volle spaarkaarten opstuurt in een speciale envelop, ontvangt één of meer cd’s naar keuze en kan bovendien twee van de 7000 tickets winnen voor het “exclusieve en eenmalige Bingo-concert” van het Italiaanse fenomeen Andrea Bocelli.

In de Topmerken-Bingo gaat het om zeven werkmaatschappijen van de Danone-groep : Alken-Maes, Liebig (Liebig kruiden, Panzani deegwaren, William Saurin bereide gerechten), General Biscuits (koekjes), Aqua Benelux (Volvic, Evian), Danone (yoghurt en Gervais-producten), Danone-Stenval (melk) en Galbani (specialist in Italiaanse kazen). Wie bijvoorbeeld de cd Collection 90’s wil hebben, moet drie bakken Maes kopen of zeven 6-packs of vier 10-packs. Voor de cd Collection 70’s volume 1 zijn 24 streepjescodes van Gervais-melk nodig ; voor volume 2 volstaan vijf codes van de Galbani-kazen.

Het is de eerste keer dat Danone een dergelijke actie voert in België. Eerder was men al actief op de Italiaanse en Franse markt ; daar bleek het een succes te zijn. Naar verluidt is er een klein jaar gewerkt om de actie aan te passen aan de Belgische markt. De wet op de handelspraktijken is streng ; daarom werd de hele actie gekoppeld aan een tombola van het BOIC, om het Franse concept in ons land realiseerbaar te maken. Het is ook geen reactie op soortgelijke acties van Unilever en Procter & Gamble : die moeten beschouwd worden als doordrukken van de Danone-activiteiten in Frankrijk en Italië.

De vraag is of een muziekliefhebber erin kan slagen de aangeboden cd’s alle negen bij elkaar te sparen binnen de vastgestelde actieperiode. Men heeft dat nagegaan, zo wordt beweerd ; de complete serie zou binnen de mogelijkheden van een modaal gezin moeten liggen. De actie loopt in samenwerking met PolyGram Special Projects.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content