WIE

David Favest (44)
...

David Favest (44) Directeur business-to-business Touring Mijn eerste carrièrestap deed ik in de automotive, bij Chrysler Import Belgium, waar ik marketing officer werd en wat later product manager jeeps & minivans. Na de fusie met Daimler in 2000 werd ik senior product manager en training manager Benelux. In de jaren daarna heb ik diverse functies bekleed, zowel in binnen- als buitenland. Zo moest ik mee de fusie tussen Chrysler en Fiat in goede banen leiden. Ik was twee jaar head of sales bij KIA Belgium en werd in 2014 director of sales operations bij Fiat Chrysler Automobiles Belgium (FCAB). Het jaar erop werd ik benaderd door een headhunter die op zoek was naar een marketing director bij de MIVB. Ik hapte toe. Ik kreeg erkenning voor wat ik daar deed, want in 2017 werd ik Marketeer of the Year, het jaar daarop Advertiser of the Year. Wat het meest markant was in mijn loopbaan, tot nu? Dat ik een traject volgde dat begon in een betrekkelijk kleine structuur, om na enkele jaren in een grote mondiale groep terecht te komen. Die evolutie was echt frappant." "Een uitdaging in een context van wijzigende mobiliteit. Touring is daarin een vooraanstaande speler. Op zich is het een logische keuze, gezien mijn achtergrond in zowel de automotive als het openbaar vervoer. Door de ontwikkeling van de B2B-activiteiten, toch goed voor meer dan 40 procent van onze omzet, wil ik mijn bijdrage leveren om Touring te positioneren als integrator van de mobiliteit. Per slot van rekening is dit een aangelegenheid die iedereen aanbelangt. Maar de uitdaging is ook menselijk. De contacten met Touring leverden direct een klik op. De sfeer die je hier aantreft, is kenmerkend, al meer dan 125 jaar al. De lat ligt hoog, daar is iedereen zich van bewust. En die doelen halen we enkel als we de handen in elkaar slaan en als een team werken." "Sport- en racewagens, mountainbiken, paarden, citytrips, Angelsaksische literatuur en moderne kunst, Edward Hopper in het bijzonder."