Het direct-marketingbureau 4ReAL is bij de elfde editie van de Best of Direct Marketing wedstrijd het meest succesvol gebleken. Het bureau won goud met de business-to-business-actie om de telefonische vindservice Scoot bij adverteerders bekend te maken, brons voor de lanceringscampagne van de Volvo S80 (categorie consumer) en de kmo-motivatieprijs voor de campagne voor Bakkerij De Bruyckere. Met de case van De Bruyckere won 4ReAL onlangs reeds een zilveren John Caples Award in de VS. Bakkerij De Bruyckere kreeg in november vorig ...

Het direct-marketingbureau 4ReAL is bij de elfde editie van de Best of Direct Marketing wedstrijd het meest succesvol gebleken. Het bureau won goud met de business-to-business-actie om de telefonische vindservice Scoot bij adverteerders bekend te maken, brons voor de lanceringscampagne van de Volvo S80 (categorie consumer) en de kmo-motivatieprijs voor de campagne voor Bakkerij De Bruyckere. Met de case van De Bruyckere won 4ReAL onlangs reeds een zilveren John Caples Award in de VS. Bakkerij De Bruyckere kreeg in november vorig jaar ook al de Gouden Veer (de prijs voor de beste Nederlandstalige verkoopbrief). Voor drie bureaus waren er twee prijzen weggelegd. Feedback kreeg brons voor de actie waarmee CB Direct bedrijven warm wilde maken voor een hospitalisatieverzekering, en een eervolle vermelding voor leasebedrijf Axus. Onclinx-Viérin was goed voor zilver in de categorie 'consumer' met een campagne voor BBL Starfund (pensioensparen). Het bureau kreeg daarnaast een eervolle vermelding voor een campagne van RVS. Marketing Power Rapp + Collins ontving de zogenaamde 'selfpromotion price' voor de actie waarmee men de interactieve afdeling onder de aandacht van adverteerders bracht. Een campagne voor de EU (cursussen over Japan) was goed voor een eervolle vermelding. Reclamebureau GV/Company pakte het tweede goud voor Scoot met de lanceringscampagne van die vindservice naar het grote publiek toe. Direct Creations pakte goud met de actie voor Suiker Tienen naar artsen en apothekers. Zilver was er nog voor de Financieel Economische Tijd. De krant kreeg ook de low-budgetprijs voor de jaarverslagenservice die in het eigen medium liep. Grey Direct greep brons met de internationale campagne om Wallonië en Brussel in het buitenland als toeristische bestemming te promoten. Direct Marketing Atelier ontving brons voor een rekruteringsactie van Philips. De jury kende OgilvyOne de prijs toe voor lange-termijnwerken voor de British Tourist Authority. Tenslotte waren er nog eervolle vermeldingen voor BBDO Business Communications (Eunet) en DVN (Toerisme Vlaanderen). De Best of Direct Marketing (met ondertitel "Excellence in one-to-one communication") is een organisatie van het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV). Paul Van Lil, directeur van het BDMV en niet-stemmend juryvoorzitter: "Dit jaar voelde ik me heel gelukkig. Vorig jaar kon de helft van de zestig ingezonden cases zo afgevoerd worden omdat er geen resultaten waren gegeven, of omdat de resultaten niet bekendgemaakt mochten worden, of omdat er geen budgetten vermeld mochten worden. De winnaars waren stérke winnaars, maar de rest was van mindere kwaliteit. Dit jaar daarentegen waren de zestig cases bijna allemaal 'op niveau'. Vorig jaar hadden we drie inzendingen met zilver en brons. Nu zijn het er negen met goud, zilver en brons." André Havermans ( Securipost), die voor de tweede opeenvolgende keer in de jury zetelde, vindt dat de campagnes over de hele lijn op niveau waren: er was kwaliteit in de copy, in lay-out, in het aanbod. "Zowel bij inzendingen van kleine als van grote bedrijven. Men beoefent direct marketing functioneel en professioneel. DM komt meer aan bod en wordt ingezet waar het ingezet kan worden."