De coronacrisis zette meer Belgen ertoe aan digitaal een verzekering af te sluiten. Dat blijkt uit de Online Insurance Barometer van EY, een enquête die de consultant ui...

De coronacrisis zette meer Belgen ertoe aan digitaal een verzekering af te sluiten. Dat blijkt uit de Online Insurance Barometer van EY, een enquête die de consultant uitvoerde bij meer dan 1500 particulieren. Uit de resultaten blijkt dat een derde van de ondervraagde consumenten bereid is zijn auto- en/of woonverzekering online te regelen. In 2018 was dat nog maar een vijfde. EY verwacht dat de Belgen hun verzekeringsproducten steeds meer digitaal aanschaffen. Voorlopig blijft het online aankopen via pc of laptop overheersen, maar de smartphone wint vooral bij jongeren aan belang. Opvallend is dat Vlamingen minder geneigd zijn online te kopen en minder belang hechten aan de prijs. Ten slotte ontdekte één op de vijf ondervraagden tijdens de covid-crisis videoconferencing als contact- en informatiekanaal met verzekeraars en makelaars.