WIE

Stefan Lodewijckx (44)
...

Stefan Lodewijckx (44) Business Line manager - Business Process Excellence bij Devoteam "In 1999 begon ik bij Siemens voor de O&O-afdeling te werken. Het was het begin van een interessante periode. Daarna ging ik bij Noka Siemens aan de slag, waar ik zowat alles heb gedaan: van ontwikkeling tot projectmanagement. Daarna kwam ik bij Devoteam. Dat was in 2007, een boeiende periode waarin alles gedigitaliseerd werd. Het was voor mij ook de overstap naar pure IT. De voorbije jaren evolueerde ik in de richting van casemanagement en procesoptimalisatie, in het bijzonder voor de publieke sector, tot deze nieuwe kans zich aanbood." "Terwijl ik tot nu meer met people- en competencemanagement bezig was en de focus lag op de competentiegroei van medewerkers, verdiep ik me nu meer in het strategische. Ik laat me ook in met de financiële aspecten. Mijn bedoeling is synergie die we vanuit onze klantenbasis ervaren, naar de markt te vertalen als één geheel. Hoe zet je je medewerkers efficiënt in? Ook die vraag staat centraal in mijn takenpakket. In wat ik nu doe zie ik een duidelijke cesuur met het verleden. Je leert je eigen processen beter te kennen. En op basis van die informatie, neem je de dingen ook meer in hand. Per slot van rekening is onze grote opdracht net deze processen te verbeteren, waardoor ook de klant er uiteindelijk beter van wordt. Het is dan ook onze ambitie bedrijven en overheidsinstellingen op een goede manier digitaal te laten evolueren en er hen de vruchten van te laten plukken. Mijn team bestaat onder meer uit analisten, veranderingsmanagers en experts in ServiceNow (cloudsoftware voor digitale workflows, nvdr), robotic process automation en business process management. Het maakt ons goed geplaatst om deze ambitie waar te maken." "Volleybal, bonsai en de hobby's van de kinderen: hockey en voetbal."