Apps als wervingsbron voor mediabedrijven

De bekendste krant ter wereld, de New York Times, heeft een nieuwe app aan haar stal toegevoegd. Vorige week raakte bekend dat de krant Wordle heeft gekocht, een app die zijn gebruikers dagelijks een woordpuzzel voorschotelt. Wordle zag in de laatste maanden zijn gebruikers van bijna geen tot miljoenen per dag aandikken dankzij beroemdheden en televisiesterren die hun puzzeluitkomsten op sociale media posten.

Wordle is in 2013 ontworpen door Josh Wardle, die de app met de pandemie nieuw leven in blies. Naar verluidt heeft de New York Times er een paar miljoen dollar voor betaald.

De aankoop past in de trend waarin app’s een steeds belangrijkere bron voor abonneewerving voor mediabedrijven worden. De kookapp is bijvoorbeeld een van de hoogvliegers van de krant. Daarnaast haalt het ook inkomsten binnen met zijn spelletjesapps, waarvan het dagelijkse kruiswoordraadsel het populairste is.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content