‘Als er een trein passeert, moet je erop springen’

WIE

Mark Caelenberghe (50)

IS

CEO van het b2b-communicatiebureau KIXX

WAS

Mark Caelenberghe begon in 1989 aan de studie toegepaste economische wetenschappen aan de Universiteit Antwerpen. “Dat was niet zo geslaagd. Het kotleven was iets te plezierig”, zegt hij. Caelenberghe volgde daarna nog een studie marketing. Daarna startte hij bij het communicatiebureau Tenacs, dat onder meer jaarboeken uitgaf. Caelenberghe deed daarvoor de advertentiewerving. “Dat was telefonische verkoop, een harde leerschool. Geleidelijk aan verkocht ik communicatieprojecten.” Na drie jaar stapte hij over naar een van de eerste digitale drukkerijen in ons land, om niet lang erna kantoorverantwoordelijke bij Konvert Interim in Brugge te worden. “Daar heb ik anderhalf jaar gewerkt. In 2000 ben ik teruggegaan naar Tenacs. In 2008 werd me duidelijk dat ik een eigen bedrijf wilde leiden”, zegt hij. Het resultaat was KIXX. Zijn aanpak was eerst een strategie te verkopen aan klanten en dan pas de uitwerking ervan. Onder meer via twee overnames in 2019 en 2020 bouwde hij KIXX uit van een eenmanszaak tot een bureau met 35 medewerkers.

WIL

In mei vorig jaar kwam Mark Caelenberghe in contact met het investeringsfonds Think2Act. Hij heeft groei-ambitie. “We hebben met twee overnames een groepje gebouwd. Nu willen we een groep worden door overnames in België en Nederland te doen. De bedoeling is het familiegevoel, het KIXX-gevoel, te behouden, met de voetjes op de grond. Er zijn contacten, maar we willen het duurzaam aanpakken. Think2Act heeft geen tijdslimiet gesteld. Dat is atypisch. Dat deed de deal slagen. Als er een trein passeert, moet je erop springen, maar die trein moet dan wel passeren.”

VRIJE TIJD

Triatlon, fietsen, bioscoop, lezen, reizen en muziekfestivals.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content