Eigenaardig genoeg gaat de lijn naar Casablanca voor de bijl, een van Sabena's meest winstgevende verbindingen naar het Middellandse-Zeegebied. De Marokkaanse maatschappij moest uit de pers vernemen dat de verbin...

Eigenaardig genoeg gaat de lijn naar Casablanca voor de bijl, een van Sabena's meest winstgevende verbindingen naar het Middellandse-Zeegebied. De Marokkaanse maatschappij moest uit de pers vernemen dat de verbinding zou verdwijnen, en dat ze voortaan zelf moest instaan voor de lijnvluchten. "Gelukkig gebeurde dat net voor het begin van de ramadan en de maand december, twee periodes die traditioneel wat kalmer zijn. We hebben dus twee maanden de tijd om ons aan te passen," aldus Charki Morssli, directeur van de Belgische vertegenwoordiging van Royal Air Maroc. Voor de lijn naar Istanbul was de aankondiging even brutaal, wat aantoont hoe nonchalant Sabena wel geworden was _ niet alleen tegenover klanten maar ook tegenover de verbonden maatschappijen. Turkish Airlines mag dan al lid zijn van de Qualiflyer-alliantie, de Belgische vertegenwoordiging van de maatschappij werd pas op 26 oktober ingelicht over de stopzetting van de verbinding. De airliner stapt nu over op grotere Airbus-vliegtuigen om de toevloed van Sabena-passagiers op te vangen. M.G.