Vertrouwen en kwaliteit zijn de nieuwe sleutelwoorden in de distributiesektor. De Aalterse NV Bimpex speelt gretig op die veranderingen in.
...

Vertrouwen en kwaliteit zijn de nieuwe sleutelwoorden in de distributiesektor. De Aalterse NV Bimpex speelt gretig op die veranderingen in. "Wij willen in de toekomst leveren aan alles wat eet en drinkt. Dat gaat van frituren over voetbalkantines tot ministeries en ziekenhuizen. " Aan het woord is Eddy Lannoo, zaakvoerder van het import-exportbedrijf Bimpex. "In de toekomst zal de dienstverlening naar de klant, misschien nog meer dan de prijs, van doorslaggevend belang zijn. "De NV Bimpex werd in 1986 boven de doopvont gehouden en groeide inmiddels door het sukses op vooral de buitenlandse markt uit tot een bedrijf met een omzet die dit jaar boven de 300 miljoen frank zal uitstijgen. Het aantal werknemers nam toe tot achttien. Bimpex was één van de eerste bedrijven die in 1986 de Spaanse markt openbraken. Bestuurder Ingrid Spilthooren : "We verkochten aanvankelijk Belgisch varkensvlees op de Spaanse markt, een jaar later richtten we ons ook op Nieuw-Zeeland en momenteel hebben we de alleenverkoop voor de Benelux van het Pastons-lamsvlees. In 1988 begonnen we dan met de import, ook al exclusief, van Duncan-hertevlees uit Nieuw-Zeeland. We leveren die produkten hoofdzakelijk aan grootwarenhuizen, grossiers in Duitsland en Spanje. "Terwijl de NV Bimpex in 1988 100 kilogram hertevlees invoerde, worden er inmiddels jaarlijks voor 150 ton Duncan-produkten en voor ruim 500 ton Pastons-produkten omgezet. In 1989 volgde een tweede aarzelende start op de binnenlandse markt. Het bedrijf opende toen een cash and carry voor de horeca en breidde die aktiviteiten inmiddels ook uit tot partikuliere verkoop. De overname van een aantal kleinere binnenlandse distributiebedrijven in 1990 en meer recentelijk van Heliko (frituurprodukten) past in die vernieuwde aanpak.Momenteel heeft Bimpex meer dan 5500 produkten uit voorraad leverbaar aan groot- en kleinhandel terwijl ook de markt van de grootkeukens intensief wordt bewerkt."Tegen eind volgend jaar hopen we te voldoen aan de strengste Europese normen. Voor wie aktief wil blijven op dit soort markten is dat een absolute noodzaak, " aldus Lannoo. "Ook de service naar de klant toe is van toenemend belang. Om konstante kwaliteit en tijdige levering te garanderen, houden we ons aan merkprodukten zoals Aviko, Pingouin, Volistar, Ysco en Délifrance. Dat is een wederzijds engagement. Want wij doen niet alleen de distributie voor die bedrijven, maar ook de verkoop. "EDDY LANNOO EN INGRID SPILTHOOREN (BIMPEX) De komende jaren gaat de aandacht vooral naar de binnenlandse markt.