1 Er is ook een lichtere versie van die KIA EV6 met 170 paarden en een batterij van 58 kilowattuur, goed voor een theoretisch rijbereik van 394 kilometer. Op het prijskaartje staat dan minstens 43.990 euro.
...

1 Er is ook een lichtere versie van die KIA EV6 met 170 paarden en een batterij van 58 kilowattuur, goed voor een theoretisch rijbereik van 394 kilometer. Op het prijskaartje staat dan minstens 43.990 euro. 2 Op het eerste gezicht is het interieur best goed afgewerkt. Voor die indruk zorgt de keurige boordplank. Maar als je het allemaal van wat dichterbij bekijkt, merk je dat Kia op de plaatsen die je niet vaak aanraakt kwistig uitpakt met licht en bekrasbaar plastic. Het is bijzonder jammer dat dat ook het geval is op de achterkant van de stoelen. 3 Eind volgend jaar volgt een snellere versie: de GT, met zo maar eventjes 585 paarden. Dat oeverloze vermogen met navenante prestaties zal ten koste gaan van het rijbereik. Langs de andere kant mikt de Belgische importeur ook op de markt van de bedrijfswagens, met een best interessante leaseprijs: vanaf 420 euro voor de basisuitvoering, uitgaand van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar. 4 Het navigatiesysteem van de EV6 konden we niet smaken. De rijrichting wordt onduidelijk aangegeven. Die ervaring hoorden we bevestigd na de testrit: tal van collega's waren ook meer dan eens verkeerd gereden.