1. Volgens de jongste trends moeten nieuwe auto's functies hebben die aanleunen bij het autonoom rijden. De Tuscon doet mee. Cruisecontrol die zelf vertraagt en versnelt op basis van het verkeer, kennen we al. Hyundai voegt daar een handi...

1. Volgens de jongste trends moeten nieuwe auto's functies hebben die aanleunen bij het autonoom rijden. De Tuscon doet mee. Cruisecontrol die zelf vertraagt en versnelt op basis van het verkeer, kennen we al. Hyundai voegt daar een handige functie aan toe: dankzij een samenwerking tussen het systeem, de gps en online-informatie over het wegennet kan de auto zijn snelheid aanpassen voor een bocht die eraan komt. Als je voorbij de bocht bent, accelereert de Tucson weer naar de ingestelde snelheid. 2. Er is al een diesel (met 115 paarden) vanaf 31.849 euro. De goedkoopste Tucson (29.349 euro) is de benzineversie van 150 paarden. De hybride kost 35.099 euro (230 paarden) en de plug-inhybride 44.099 euro (265 paarden). 3. De Audi e-Tron innoveerde met camera's in plaats van buitenspiegels. Dat is even wennen, omdat je de blik elders moet wenden dan je gewoon bent. Bovendien bleek het systeem niet zo handig in weersomstandigheden die de werking van de camera beïnvloeden. Hyundai biedt een oplossing in de nieuwe Tucson: zodra je de richtingaanwijzer gebruikt, zie je op het digitale instrumentenbord een beeld van wat zich achter de wagen afspeelt. En is er geen dode hoek meer.