1. De nieuwe Peugeot 208 is alleen te krijgen met vijf deuren: twee deuren en een achterklep. Vroeger was er systematisch ook een driedeursversie van vergelijkbare modellen in het B-segment van de stadsauto's en zelfs in het C-segment (VW Golf, Ford Focus). D...

1. De nieuwe Peugeot 208 is alleen te krijgen met vijf deuren: twee deuren en een achterklep. Vroeger was er systematisch ook een driedeursversie van vergelijkbare modellen in het B-segment van de stadsauto's en zelfs in het C-segment (VW Golf, Ford Focus). De jongste jaren zijn die evenwel aan het uitsterven. Er is geen vraag meer naar en het is dus te duur om een aangepast koetswerk te maken. 2. Voor wie basic volstaat en de 208 uitsluitend gebruikt als tweede gezinsauto voor om en bij de deur, is er de instapversie met 75 paarden en een benzinemotor. Die rolt u voor 15.451 euro buiten uit de showroom. 3. Voor wie de 208 louter als stadsauto gebruikt en die maar bij uitzondering nodig heeft voor lange afstanden, is de elektrische versie een optie. De topsnelheid van de e-208 is bewust beperkt tot 150 kilometer per uur ¬ een snelheid die de batterij hoe dan ook snel doet leeglopen. Hij heeft een maximale autonomie van 340 kilometer (volgens de WLTP-meetcyclus), zodat 300 kilometer in de praktijk zeker haalbaar moet zijn. De batterij van 50 kilowattuur heeft minstens 5 uur nodig om vol te laden aan een wallbox. Aan een snellader van 100 kilowatt volstaat een halfuurtje om de batterij bij te tanken tot ze 80 procent vol zit. De prijs van de e-208 prikt wel even: 32.950 euro.