1. TCO

De Franse SUV uit het B-segment komt in deze stekkerversie met een stevig prijskaartje. Dat is een slordige 6000 euro meer dan een vergelijkbare versie met alleen maar benzinemotor. Met deze plug-inhybride mikt Renault niet in de eerste plaats op ...

De Franse SUV uit het B-segment komt in deze stekkerversie met een stevig prijskaartje. Dat is een slordige 6000 euro meer dan een vergelijkbare versie met alleen maar benzinemotor. Met deze plug-inhybride mikt Renault niet in de eerste plaats op de particulier, maar veeleer op de wereld van de salariswagens. Volgens de Franse constructeur liggen de kosten van deze versie van de Captur 55 à 78 euro lager per maand dan die van een dieselversie. Bovendien is de E-Tech standaard zeer goed uitgerust met wat in andere versies opties zijn, zoals het multimediasysteem en de achteruitrijcamera. Op de batterij geeft Renault een garantie van acht jaar of 160.000 kilometer. De batterij opladen duurt drie uur aan een wallbox en vijf uur aan een gewoon stopcontact. Opladen met een 'supercharger' is niet mogelijk. Renault lanceert zijn eerste hybride met het predicaat E-Tech. Naast deze Captur is er een plug-inhybrideversie van de Megane break, een klassieke middenklasser en concurrent voor de Peugeot 308 of Volkswagen Golf. Van de kleine Clio, een stadsauto, is de E-Tech-versie een klassieke hybride die zich niet aan een stopcontact laat hangen maar de batterij oplaadt met de energie die vrijkomt bij het vertragen en het remmen.