Hoe is uw uitgeverij in tien jaar volwassen geworden?
...

Hoe is uw uitgeverij in tien jaar volwassen geworden? "In het begin lag onze focus op sport en de Belgische markt. Nu zijn we meer op export gericht, met titels waarvan we de rechten internationaal verkopen. Inhoudelijk maken we vooral furore met prestigieuze boeken over kunst en fotografie. Tot nu hadden we twee fondsen, Hannibal en Kannibaal. Die brengen we samen onder de nieuwe naam Hannibal Books. Dat maakt onze merkpositionering eenvoudiger. Niet dat we stoppen met de Belgische boeken of sportpublicaties, maar ze zullen altijd een artistieke inslag hebben." Komt Hannibal Books in de problemen door de covid-19-pandemie? "Veel musea doen momenteel collectiepresentaties. Dat zal wellicht tot eind 2021 zo zijn. Dat maakt dat catalogusprojecten of publicaties rond evenementen wellicht niet meer mogelijk zullen zijn. Dat is een streep door de rekening, als je weet dat we van catalogi over de Breugel-expo of de Caravaggio- en Bernini-expo meer dan 40.000 exemplaren hebben verkocht. We zetten nu in op verdiepende boeken. In december lanceren we een boek van de Gentse professor Koenraad Jonckheere." Is de tijd van het salontafelboek niet voorbij? "Nee, maar wel zoals we het kenden in het begin van de jaren 2000. Toen was een boek met een harde kaft iets chique. Nu maak je daar geen indruk meer mee. Het werkt enkel nog als de inhoud de moeite waard is."