U start als muziekdirecteur van Bozar in een heel uitdagende periode.
...

U start als muziekdirecteur van Bozar in een heel uitdagende periode. "Dat klopt. We maken programma's voor de komende jaren, maar we weten niet precies wat onze budgetten zijn en of we die producties in een zaal met 200, 900 en 2000 mensen zullen spelen. Grote buitenlandse producties zijn geen optie, omdat reizen niet mogelijk is. Covid heeft de cultuursector compleet veranderd, en dat zal nog lang gevolgen hebben. Huizen zoals Bozar die publiek gefinancierd zijn, zullen het wel overleven. Maar de artistieke wereld is enorm geraakt. Er zijn veel mensen die vandaag nog artiest zijn, maar misschien morgen niet meer." Hoe anders zal u het aanpakken dan uw voorganger, Ulrich Hauschild? "Bozar had een heel prestigieuze programmering, georiënteerd op een publiek van melomanen die het grote repertoire kennen. De economische realiteit is een uitdaging voor Bozar, maar schept ook de vrijheid om nieuwe zaken uit te proberen." Wat betekent dat concreet? "Mijn project voor Bozar Music steunt op drie pijlers. Het eerste is een publieksgerichte aanpak: we moeten naast prestigeprojecten ook inspirerende muzikale projecten brengen, die op een nieuw publiek gericht zijn. We willen onze evenementen ook digitaal ondersteunen. Ten derde moet Bozar een vitrine van internationaal talent voor het Belgische publiek blijven, en voor nationaal talent voor een internationaal publiek."