1. Heel binnenkort rolt Volvo een afgeslankte versie van zijn stekkerhybride uit. De T4 Recharge (46.780 euro) heeft maar 211 paarden onder de kap. Een korte kennismaking leerde ons dat dat meer dan voldoende is voor deze knusse SUV.
...

1. Heel binnenkort rolt Volvo een afgeslankte versie van zijn stekkerhybride uit. De T4 Recharge (46.780 euro) heeft maar 211 paarden onder de kap. Een korte kennismaking leerde ons dat dat meer dan voldoende is voor deze knusse SUV. 2. Hiernaast kon u lezen dat we worstelden om onze iPhone aangesloten te krijgen. Toeval of niet: dat we Apple CarPlay de jongste tijd vaak moeilijk opgestart krijgen, is een ervaring die we bijna uitsluitend met premiummerken hebben. Ook bij Audi en BMW zijn we bij de start van een testrit soms meer dan vijf minuten zoet om alles aan de praat te krijgen, als dat al lukt. En dat je de koppeling voor de ene rit kunt maken, betekent niet dat het ook voor de volgende lukt. De oorzaak is ongetwijfeld dat de digitale systemen van die premiummerken heel geavanceerd zijn, en dus complexer. Terwijl je in een Dacia Sandero of Ford Puma gewoon de kabel in het systeem flikkert en Apple CarPlay zonder poespas vanzelf opstart. 3. Aangezien de XC40 T5 Recharge officieel minder dan 50 gram CO2 uitstoot, wordt hij door de fiscus beschouwd als een echte hybride. Voor bedrijven en zelfstandigheden is er dus een fiscale aftrekbaarheid van 100 procent.