1. De derde generatie van de Nissan Qashqai werd vorig jaar gelanceerd. De populaire cross-over staat sindsdien in de showroom met een klassieke benzinemotor en een hybride versie. We reden al met de eerste en proefden va...

1. De derde generatie van de Nissan Qashqai werd vorig jaar gelanceerd. De populaire cross-over staat sindsdien in de showroom met een klassieke benzinemotor en een hybride versie. We reden al met de eerste en proefden van een heel aangenaam rijdende gezinswagen die ook opvalt met de kwaliteit van zijn afwerking. Het aanbod wordt nu dus uitgebreid met de E-Power. 2. Het idee om een elektrische auto met een benzinemotor uit te rusten om de afstandsangst weg te nemen, is niet nieuw. Opel lanceerde in 2011 de Ampera, een Europese versie van de Amerikaanse Chevrolet Volt. In 2013 bracht BMW met de i3 zijn eerste elektrische auto op de markt. Daarvan bestond ook een versie met een range extender, zoals de benzinemotor wordt genoemd die ook in de Opel Ampera zat. Die verdubbelde de autonomie van de kleine BMW tot 320 kilometer. De benzinemotor schakelde pas in als de batterij leeg was en er niet meteen laadmogelijkheden in de buurt waren, om als een generator de batterij bij te laden. Het verschil met de Qashqai E-Power is dat die twee modellen wel in het stopcontact of aan een laadpaal konden.