1. Voor het MBUX-systeem werkt Mercedes samen met Bosch en Samsung. Dat opent een waaier van nieuwe mogelijkheden. Dat je het interieur van een auto op afstand kunt opwarmen of afkoelen, dat kenden we al. Maar er zit meer in de pijplijn. Heb...

1. Voor het MBUX-systeem werkt Mercedes samen met Bosch en Samsung. Dat opent een waaier van nieuwe mogelijkheden. Dat je het interieur van een auto op afstand kunt opwarmen of afkoelen, dat kenden we al. Maar er zit meer in de pijplijn. Heb je thuis domotica, dan wordt het in de toekomst mogelijk ook systemen in huis vanuit de auto aan te sturen met de stem. Zoals: "Hey Mercedes, laat je het bad vollopen en zet je de temperatuur in de badkamer op 22 graden?" 2. Later komt er ook een stekkerhybride die een benzinemotor zal combineren met een elektromotor, goed voor samen 310 paarden. Definitieve cijfers zijn nog niet bekendgemaakt, maar wellicht zal de plug-inhybrideversie van de nieuwe C-Klasse meer dan 100 kilometer zuiver elektrisch kunnen rijden, dankzij een batterij van 25,4 kilowattuur. Dat zou meteen de beste autonomie voor een zogenoemde PHEV worden in de categorie van de C-Klasse, de Audi A4 of de BMW 3-Reeks. Of er ook een PHEV-versie komt met een dieselmotor, zoals het geval was in de uitdovende generatie, is naar verluidt onwaarschijnlijk. Jammer, want de combinatie diesel-elektriciteit - een oplossing die alleen Mercedes nog aanbiedt - staat garant voor heel zuinig rijden.