Jaarlijks reikt het bureau Q&A Research & Consultancy de titelprijs uit aan een winkelketen die minimaal zeven vestigingen in België heeft, of hier gevestigd is en wereldwijd meer dan dertig vestigingen telt. In ons land participeerden 169 ketens. Dit jaar bleek JBC de grote winnaar te zijn, en kreeg een totale beoordeling van net geen 8 op 10. Het won binnen de deelcategorieën 'baby- en kindermode', en 'herenmode'. Klanten blijven volgens het marktonderzoek vooral aandacht hebben voor de prijs-kwaliteitsverhouding, een aspect dat zelfs aan belang toenam tegenover in 2012. De sterkst gestegen verwachting is die voor deskundig en klantvriendelijk personeel. Naast JBC werden ook 25 andere ketens bekroond voor de beste prestatie binnen hun categorie. Nieuwkomers zijn Panos ('voeding voor onderweg') en Action ('warenhuis en huishouden'). Vorig jaar won de kledijketen Bel&Bo de titel. Die was dit jaar nog winnaar in de categorie 'damesmode'. (Belga)

Jaarlijks reikt het bureau Q&A Research & Consultancy de titelprijs uit aan een winkelketen die minimaal zeven vestigingen in België heeft, of hier gevestigd is en wereldwijd meer dan dertig vestigingen telt. In ons land participeerden 169 ketens. Dit jaar bleek JBC de grote winnaar te zijn, en kreeg een totale beoordeling van net geen 8 op 10. Het won binnen de deelcategorieën 'baby- en kindermode', en 'herenmode'. Klanten blijven volgens het marktonderzoek vooral aandacht hebben voor de prijs-kwaliteitsverhouding, een aspect dat zelfs aan belang toenam tegenover in 2012. De sterkst gestegen verwachting is die voor deskundig en klantvriendelijk personeel. Naast JBC werden ook 25 andere ketens bekroond voor de beste prestatie binnen hun categorie. Nieuwkomers zijn Panos ('voeding voor onderweg') en Action ('warenhuis en huishouden'). Vorig jaar won de kledijketen Bel&Bo de titel. Die was dit jaar nog winnaar in de categorie 'damesmode'. (Belga)