Infrabel is eigenaar van 10.000 hectare grond. Niet zelden gebeurt het dat de spoorwegnetbeheerder een stuk grond koopt of verkoopt, bijvoorbeeld voor de bouw van een nieuwe spoorwegovergang of wanneer een station verdwijnt, legt Gatez uit. In zo'n gevallen moeten de plannen aangepast worden voor het kadaster, wat veel tekenwerk betekent. Door de digitalisering kunnen de plannen eenvoudiger aangepast worden en moet niemand zich nog urenlang bezighouden met het overtekenen van de plannen, die vaak slechts gedeeltelijk aangepast moeten worden, voegt Numen toe. Numen is het bedrijf dat instaat voor de digitalisering. Infrabel investeert zo'n 130.000 euro in de digitaliseringsoperatie. (KAV)

Infrabel is eigenaar van 10.000 hectare grond. Niet zelden gebeurt het dat de spoorwegnetbeheerder een stuk grond koopt of verkoopt, bijvoorbeeld voor de bouw van een nieuwe spoorwegovergang of wanneer een station verdwijnt, legt Gatez uit. In zo'n gevallen moeten de plannen aangepast worden voor het kadaster, wat veel tekenwerk betekent. Door de digitalisering kunnen de plannen eenvoudiger aangepast worden en moet niemand zich nog urenlang bezighouden met het overtekenen van de plannen, die vaak slechts gedeeltelijk aangepast moeten worden, voegt Numen toe. Numen is het bedrijf dat instaat voor de digitalisering. Infrabel investeert zo'n 130.000 euro in de digitaliseringsoperatie. (KAV)