"Ik ben heel blij dat er eindelijk een beslissing is over de tariefaanpassing. Ik had wel gepleit voor een tariefverhoging van 4,6 procent. Dat zou neerkomen op een extra inkomen van ongeveer 6,5 miljoen euro. Met een tariefaanpassing aan de inflatie komen we wellicht uit op een extra inkomen van ongeveer 2 miljoen euro", aldus Kesteloot. Maar de Vlaamse regering kende de openbaarvervoersmaatschappij wel een bijkomende dotatie toe voor de kosten in het leerlingenvervoer. Ze gaf De Lijn ook de opdracht om extra inkomsten te halen uit reclame en om het zwartrijden nog strenger aan te pakken. "Die extra inkomsten zouden ons dan in de buurt van die 6,5 miljoen moeten brengen", stelde de directeur-generaal op De Ochtend. Verdere besparingen zijn volgens Kesteloot niet meer aan de orde. Sinds 2009 heeft De Lijn ruim 100 miljoen bespaard, wat tien procent van het totale budget is. "Als we nog verder zouden gaan, zit je echt wel diep in het vlees te snijden", waarschuwde hij. De topman van De Lijn beloofde nog dat de vervoersmaatschappij blijft inzetten op betrouwbaarheid, dienstverlening en communicatie. (Belga)

"Ik ben heel blij dat er eindelijk een beslissing is over de tariefaanpassing. Ik had wel gepleit voor een tariefverhoging van 4,6 procent. Dat zou neerkomen op een extra inkomen van ongeveer 6,5 miljoen euro. Met een tariefaanpassing aan de inflatie komen we wellicht uit op een extra inkomen van ongeveer 2 miljoen euro", aldus Kesteloot. Maar de Vlaamse regering kende de openbaarvervoersmaatschappij wel een bijkomende dotatie toe voor de kosten in het leerlingenvervoer. Ze gaf De Lijn ook de opdracht om extra inkomsten te halen uit reclame en om het zwartrijden nog strenger aan te pakken. "Die extra inkomsten zouden ons dan in de buurt van die 6,5 miljoen moeten brengen", stelde de directeur-generaal op De Ochtend. Verdere besparingen zijn volgens Kesteloot niet meer aan de orde. Sinds 2009 heeft De Lijn ruim 100 miljoen bespaard, wat tien procent van het totale budget is. "Als we nog verder zouden gaan, zit je echt wel diep in het vlees te snijden", waarschuwde hij. De topman van De Lijn beloofde nog dat de vervoersmaatschappij blijft inzetten op betrouwbaarheid, dienstverlening en communicatie. (Belga)