De deadline van drie maanden die de NMBS aan Fyra-fabrikant AnsaldoBreda gaf om de boel op orde te krijgen, wordt volgens De Telegraaf vrijwel zeker niet gehaald. De NMBS houdt in elk geval vast aan de deadline die ze een maand geleden oplegde. "We behouden ons nog steeds het recht toe om het contract na die termijn op te zeggen", klinkt het. Volgens De Telegraaf zou de Fyra last hebben van zeer ernstige softwarefouten in het beveiligingssysteem. De trein zou moeite hebben met het overschakelen van het Nederlandse naar het Belgische netwerk, waardoor hij vaak stilvalt. Ook denkt de trein soms ineens dat hij de andere kant oprijdt, waardoor de remmen in werking treden, schrijft De Telegraaf. (NAJ)

De deadline van drie maanden die de NMBS aan Fyra-fabrikant AnsaldoBreda gaf om de boel op orde te krijgen, wordt volgens De Telegraaf vrijwel zeker niet gehaald. De NMBS houdt in elk geval vast aan de deadline die ze een maand geleden oplegde. "We behouden ons nog steeds het recht toe om het contract na die termijn op te zeggen", klinkt het. Volgens De Telegraaf zou de Fyra last hebben van zeer ernstige softwarefouten in het beveiligingssysteem. De trein zou moeite hebben met het overschakelen van het Nederlandse naar het Belgische netwerk, waardoor hij vaak stilvalt. Ook denkt de trein soms ineens dat hij de andere kant oprijdt, waardoor de remmen in werking treden, schrijft De Telegraaf. (NAJ)