"Er sneuvelen vele duizenden banen. De gevolgen voor de toeleveranciers zijn niet te overzien", luidt het. De christelijke metaalvakbond vergelijkt het dossier van Ford Genk met het Opel-dossier van enkele jaren geleden. "De vergelijkbaarheid is schrijnend: iedereen heeft inspanningen geleverd om de fabriek overeind te houden. En Ford gaat niet dicht omdat er een probleem is met de competitiviteit. De assemblage van auto's in België heeft belangrijke voordelen ten aanzien van de concurrerende buurlanden", stelt ACV-CSC Metea. Ten derde worden volgens de vakbond gemotiveerde en goed opgeleide werknemers "zomaar aan de deur gezet", zonder uitzicht op ander werk. En ten slotte gaan zowel de Vlaamse als de federale overheid mee op zoek om de onderneming een toekomst te geven. Ford deelde op een bijzondere ondernemingsraad mee dat de fabriek in Genk in 2014 gesloten wordt. Er werken zowat 4.300 mensen. (DLA)

"Er sneuvelen vele duizenden banen. De gevolgen voor de toeleveranciers zijn niet te overzien", luidt het. De christelijke metaalvakbond vergelijkt het dossier van Ford Genk met het Opel-dossier van enkele jaren geleden. "De vergelijkbaarheid is schrijnend: iedereen heeft inspanningen geleverd om de fabriek overeind te houden. En Ford gaat niet dicht omdat er een probleem is met de competitiviteit. De assemblage van auto's in België heeft belangrijke voordelen ten aanzien van de concurrerende buurlanden", stelt ACV-CSC Metea. Ten derde worden volgens de vakbond gemotiveerde en goed opgeleide werknemers "zomaar aan de deur gezet", zonder uitzicht op ander werk. En ten slotte gaan zowel de Vlaamse als de federale overheid mee op zoek om de onderneming een toekomst te geven. Ford deelde op een bijzondere ondernemingsraad mee dat de fabriek in Genk in 2014 gesloten wordt. Er werken zowat 4.300 mensen. (DLA)