De indicator van het consumentenvertrouwen zet in april 2010 de stijging van de voorgaande maand in versnelde mate voortgezet, en bereikt daardoor zijn hoogste peil in twee jaar. Dat meldt de NBB woensdag in een persbericht.

De indicator klokt in april af op -8, tegen -13 in maart 2010 en -22 in april 2009. In januari en februari 2010 stond de indicator op -15.

Volgens de Nationale Bank (NBB) is de Belgische consument enkel positiever geworden ten aanzien van de conjuncturele ontwikkelingen in ons land. De vrees voor toenemende werkloosheid nam in dat verband aanzienlijk af. De consument is wat de economische vooruitzichten betreft over het algemeen opmerkelijk optimistischer geworden.

Dat is niet het geval voor de persoonlijke financiële situatie. Daarin zien de gezinnen namelijk geen teken van verbetering, en gaan ze er bovendien vanuit dat ze de komende twaalf maanden minder zullen kunnen sparen, luidt het.

De indicator van het consumentenvertrouwen zet in april 2010 de stijging van de voorgaande maand in versnelde mate voortgezet, en bereikt daardoor zijn hoogste peil in twee jaar. Dat meldt de NBB woensdag in een persbericht. De indicator klokt in april af op -8, tegen -13 in maart 2010 en -22 in april 2009. In januari en februari 2010 stond de indicator op -15. Volgens de Nationale Bank (NBB) is de Belgische consument enkel positiever geworden ten aanzien van de conjuncturele ontwikkelingen in ons land. De vrees voor toenemende werkloosheid nam in dat verband aanzienlijk af. De consument is wat de economische vooruitzichten betreft over het algemeen opmerkelijk optimistischer geworden. Dat is niet het geval voor de persoonlijke financiële situatie. Daarin zien de gezinnen namelijk geen teken van verbetering, en gaan ze er bovendien vanuit dat ze de komende twaalf maanden minder zullen kunnen sparen, luidt het.