Er heerst weer meer optimisme dan pessimisme over de economische toestand van het land, blijkt uit het rapport van de NBB . De indicator klokt in februari af op +1. In januari stond het consumentenvertrouwen op -3.

"De versteviging van het consumentenvertrouwen is in grote mate te danken aan opmerkelijk gunstigere macro-economische vooruitzichten", meldt de Nationale Bank in een persbericht. Zo blijkt de Belgische consument duidelijk optimistischer over de toekomstige economische ontwikkelingen, en ook de evolutie van de werkloosheid (tewerkstelling) wordt beduidend positiever ingeschat dan de voorbije maanden.

Wat hun persoonlijke financiën betreft, verwachten de consumenten een verbetering van de financiële situatie maar geen toename van de spaarmogelijkheden.

Er heerst weer meer optimisme dan pessimisme over de economische toestand van het land, blijkt uit het rapport van de NBB . De indicator klokt in februari af op +1. In januari stond het consumentenvertrouwen op -3. "De versteviging van het consumentenvertrouwen is in grote mate te danken aan opmerkelijk gunstigere macro-economische vooruitzichten", meldt de Nationale Bank in een persbericht. Zo blijkt de Belgische consument duidelijk optimistischer over de toekomstige economische ontwikkelingen, en ook de evolutie van de werkloosheid (tewerkstelling) wordt beduidend positiever ingeschat dan de voorbije maanden. Wat hun persoonlijke financiën betreft, verwachten de consumenten een verbetering van de financiële situatie maar geen toename van de spaarmogelijkheden.